Isnin, Julai 31, 2017

Letih? Tertekan? Mai baca ni

Assalamualaikum

Saya tertarik dengan artikel ini. Ada antaranya pasti pernah kita lalui dalam hidup.

1. Kalau kita bergaduh dengan pelanggan, walaupun kita menang, Pelanggan tetap akan lari.

2. Kalau kita  bergaduh dengan rakan sekerja, walaupun kita menang, Tiada lagi semangat bekerja  dalam satu kumpulan.

3. Kalau kita bergaduh dengan boss, walaupun kita menang, Tiada lagi masa hadapan di tempat itu.

4. Kalau kita  bergaduh dengan keluarga, walaupun kita menang, Hubungan kekeluargaan akan renggang.

5. Kalau kita bergaduh dengan guru, walaupun kita menang, Keberkatan menuntut ilmu dan kemesraan itu akan hilang.

6. Kalau kita bergaduh dengan kawan, walaupun kita menang, Yang pasti kita akan kekurangan kawan.

7. Kalau kita bergaduh dengan pasangan, walaupun kita menang, Perasaan sayang pasti akan terguris.

8. Kalau kita bergaduh dengan sesiapapun, walaupun kita menang, Kita tetap kalah.
Yang menang adalah cuma ego diri  sendiri.
Yang ini yg susah, mengalahkan ego diri sendiri.

9. Renungan bersama....
Apabila kita menerima teguran,  kesilapan dan kesalahan usahlah terus melenting dan marah bersyukurlah masih ada orang yang mahu menegur kesilapan kita.

10. Mendengar isteri membebel di rumah, bererti kita masih punya keluarga.

11. Mendengar suami masih berdengkur di sebelah, bererti kita masih punya suami.

12. Mendengar ayah dan mak menegur dengan tegas, bererti kita masih punya mak ayah.

13. Merasa letih dan jemu menasihati anak yang nakal, bererti kita masih punya anak untuk saham akhirat ku nanti.

14. Merasa letih setiap ptg selepas penat bekerja, bererti kita mampu bekerja keras.

15. Membersihkan pinggan dan cawan kotor setelah menerima tamu di rumah, itu bererti kita punya teman.

16. Pakaian terasa agak sempit, itu bererti kita makan cukup.,

17. Mencuci dan menggosok timbunan baju, itu bererti kita memiliki pakaian.

18. Membersihkan halaman rumah, mop lantai, itu bererti kita memiliki tempat tinggal.

19. Mendapatkan banyak tugasan, itu bererti kita dipercayai dapat melakukannya.

20. Mendengar bunyi ekzos & hon dan anak jiran bising, itu bererti kita masih boleh mendengar.

21. Melihat anak-anak bermain riang, itu bererti kita masih boleh melihat.

22. Kita masih bernafas, itu bererti kita masih diberi peluang oleh pencipta yang agung untuk bertaubat dan beribadah.

Akhirnya banyak hal yang dapat kita syukuri setiap hari. Kita juga bersyukur mendapatkan pesan ini, kerana secara tidak sedar kita masih memiliki orang yang peduli pada kita.

Berhenti mengeluh dan bersyukurlah. Bersyukur dalam setiap keadaan meskipun tak ada alasan untuk bersyukur sekalipun. Kita sama2lah mencuba utk bersyukur walau diri ini selalu mengeluh tanpa berfkir hikmah di sebaliknya. Bersyukur diberi kehidupan yang baik pada masa ini dan akan dtg. InsyaAllah..

Semoga shbt2 yg pernah saya kenal saat kita pernah bekerja/belajar bsama dulu dan juga shbt yg baru bertaup di silaturahim dlm group ini...semoga diberkati hidup kita semua dan ambillah pesanan ini sbg satu pesanan kecil untuk dimanafaat bersama pada tahun 2017 ini.

Akhir kata doa agar shbt semua diberikn kesihatan yg baik...kerana kesihatan yg baik itulah yg memudahkan kita utk melakukan ibadah. Teruskn istiqamah dan bermujahadah dlm jalan Allah swt..

-- Nukilan perkongsian sahabat-sahabat.

Ahad, Julai 30, 2017

Jangan anggap remeh terhadap resdung!

Assalamualaikum

Ada benda-benda yang kita anggap kecil, tapi sebenarnya memberi kesan terhadap kehidupan kita

Apakah yang anda tahu tentang resdung?

Kebiasaannya, penghidap penyakit resdung mempunyai masalah seperti kerap bersin, dengkuran yang kronik, batuk, gata-gatal hidung, mata, telinga dan muka, tidak sedap badan, letih dan berasa sakit kepala, manakala pada tahap yang kronik, penyakit resdung boleh memberi kesan kepada telinga sehingga menyebabkan seseorang itu pekak malah boleh menghilangkan deria bau.

Apa yang lebih menakutkan, jika dibiarkan tanpa sebarang rawatan, resdung sebenarnya boleh mengundang maut akibat masalah komplikasi pada otak.

Tanda-Tanda Penghidap Resdung:

★Hidung tersumbat dan berbau busuk

★Gatal-gatal di kawasan muka, telinga, mata dan hidung

★Hidung kerap berair walaupun tidak selsema

★Kerap bersin terutama di waktu pagi

★Rasa berat muka atau sakit terutama di kawasan antara mata

★Sakit tekak secara berpanjangan serta berulang

★Mengalami demam atau rasa tidak sedap badan secara berpanjangan

★Kerap sakit kepala

Tanda-tanda diatas muncul secara berulang terutama di waktu pagi, cuaca sejuk, tempat berhabuk, selepas mengambil makanan laut, belacan, budu, cencalok dan sebagainya.

Sekiranya anda mempunyai tanda-tanda tersebut, kebarangkalian anda mempunyai penyakit resdung dan jika dibiar belarutan, masalah resdung boleh menyebabkan kecacatan, sehingga memerlukan rawatan pembedahan yang mana kosnya lebih tinggi.


Murah•Mudah

Hubungi 013-5819100 untuk keterangan lanjut


Sabtu, Julai 29, 2017

Fakta Tanah Liat Putih

Assalamualaikum

SENANGnya HATI <3 bila="" dapat="" p="" solusi="" tau="" untuk="">Hilangkan Penyakit Kulit!
Dengan BEDAK ASMAK~
Tanah Liat Putih Asli!
=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
FAKTA TANAH LIAT PUTIH #BedakAsmak
=-=-=-=-=--=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
.

 1. Sesuai untuk merawat masalah Psoriasis, Ekzema, Kurap, Panau, Kayap, Ruam susu (bayi), Ruam panas, Kudis, Kudis buta, Cacar air, Jerawat, Luka dan lain-lain masalah kulit.
 2. Menyembuhkan calar kecil, gatal-gatal, gigitan serangga kecil dan luka bakar ringan.
 3. Masker: Untuk kulit sensitif, Kulit Berjerawat dan membuang kekotoran daripada kulit.
 4. Mandian: Jika anda mengalami kulit kering dan anda memerlukan rawatan yang cepat, mudah dan murah boleh cuba mandian. Caranya campurkan parutan limau atau oren dengan 1/4 cawan tanah liat bersama-sama dengan beberapa titik sama ada lemon atau minyak pati oren. Tambah campuran yang disediakan dengan air suam dan rendam dalam tab mandi aromatik ini selama 10 minit. Mandian ini juga sesuai bagi orang-orang yang mengalami masalah kulit seperti ekzema.

.
=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
TESTIMONIAL TERKINI
=-=-=-=--=-=-=-=-=-=-=-
.
"Alhamdulillah..semakin kurang..tapi akak tak sapu hari2..tengok dia tak selesa..jadi masa tidur je.. Baru 2 3 kali sapu dah nampak perubahan"

- Noraini, Bukit Naga Shah Alam
.
call/ wasap untuk dapatkan sekarang
013-5819100 (cikgu basariah)
.
#BedakRuamBayi
#BedakAsmak
#TanahLiatPutih

Jumaat, Julai 28, 2017

Betul ke tiada resdung?

Assalamualaikum

Percaya Atau Tidak Hampir Semua Orang Mempunyai Resdung, Rawat Segera Sebelum Memudaratkan

Saya mempunyai resdung dari kecil lagi. Bila bertanya pada kawan-kawan mereka mengatakan "Aku tiada resdung".
Tapi aku tak percaya semua tu, kata mak semua orang mempunyai resdung samaada teruk atau pun tidak.

Ketahui punca-punca resdung

Jangkitan virus
Alahan
Bakteria
Udara tercemar dan bahan kimia
Mandi di kolam renang
Jangkitan kulat (Fungi)
Merokok
Kekurangan air atau udara yang kering


Tanda-tanda resdung

Hidung berair dan kesesakan.
Sakit kepala.
sakit di bahagian muka.
Deria bau dikurangkan.
Nafas.


Bila anda rasa mempunyai tanda-tanda seperti diatas rawat segera takut lebih merbahayakan.

"Salam kak, saya baru makan 10 biji je ubat Asmak herbs tapi dah tak bersin lagi. Hahaha.. Yang tu best, kalau tak bangun pagi bersin dulu la. Ni dah okay muka tak gatal-gatal dah. Nanti nak standby jugak la ubat ni, biar selalu ada. Tq kak"

Kelebihan Asmak Herbs
Diperbuat daripada herba terpilih yang diproses sendiri dari awal sehingga akhir dengan prosedur yang ketat, bersih dan suci.
Bebas bahan kimia berbahaya dan kandungan semula jadi 100%
Menggunakan kapsul halagel
Melegakan resdung seawal 3-14 hari bergantung kepada tahap resdung.
Makan bila perlu sahaja apabila dah semakin baik boleh hentikan pengambilan. Jimat bukan?
Dihasilkan dari kilang bertaraf GMP dan HALAL
Sesuai untuk semua dari umur 3 tahun dan keatas (tidak sesuai ibu mengandung)


Tidak perlu rawatan yang melecehkan, membuang masa dan kos yang tinggi dengan adanya Asmak herbs.

Tunggu apa lagi dapatkan untuk mengurangkan masalah resdung anda.

Harga yang sangat mampu milik

Whatsapp kami ditalian di bawah
013-5819100


#AsmakHerbs

Khamis, Julai 27, 2017

Kenali tanda resdung

Assalamualaikum

Adakah anda mengalami resdung dan tidak menyedarinya?
Usah lakukan kesilapan saya yang hanya menyedari ada resdung selepas 20 tahun!

Cuba semak info di bawah :

Antara tanda-tanda yang menunjukkan bahawa anda mengalami penyakit resdung ialah apabila mengalami masalah-masalah seperti berikut:
1. Sering mengalami hidung tersumbat dan selalu bersin
2. Mempunyai lendir dari hidung dan tekak
3. Sakit atau rasa berat muka terutama kawasan di antara mata
4. Sakit tekak yang berpanjangan dan berulang
5. Demam atau rasa tidak sedap badan yang berpanjangan
6. Gejala alahan hidung seperti kerap bersin terutamanya pada waktu pagi, gatal hidung
7. Mengalami jerawat di muka dan badan
8. Nafas berbau
9. Kulit kepala berkemumur, gatal dan rambut gugur
10. Sering berasa sakit kepala, pening dan migrain

Ada juga yang menyangka mengalami resdung,tetapi sebenarnya alahan.Keduanya berkait rapat,malah ramai pakar mengatakan resdung-asma dan ekzema adalah 3 serangkai yang bersangkut paut antara satu sama lain.

Tanda-tanda alahan makanan salah satu punca kepada penyakit resdung
1. Sistem pencernaan
2. perut memulas
3. rasa loya
4. muntah
5. cirit birit
6. Kulit
7. Gatal-gatal pada kulit
8. Angiodema - bengkak kelopak mata dan bahagian badan yang lain
9. Ekzema - kulit menjadi kemerah-merahan, gatal dan rasa pedih
10. Sistem pernafasan
11. Lelah atau termengah-mengah dan sukar untuk bernafas
12. Anaphylaxis iaitu reaksi teruk yang berhubung kait dengan kesukaran bernafas, bengkak dalam mulut dan kerongkong, penurunan tekanan darah dan terkejut malah boleh mendatangkan kematian.

Alhamdulillah dengan Asmak Herbs melegakan resdung,alahan dan simptomnya.Usah biarkan ia menjadi parah,kelak menyesal tak berguna lagi.

#AsmakHerbs
#MHAMSB2017

Rabu, Julai 26, 2017

Miliki rambut sihat dan cantik

Nak citelah kan.
Akak ni memang miliki rambut yang lebat, hitam pekat gitew sejak azali.
Tapi sejak bertambah matang ni, banyak sangat rambut yang gugur dan rosak.

Stress tau bila bangun pagi.
Rambut melekat kat bantal,cadar, atas lantai pun ada.
Dah macam-macam produk akak guna.
Tapi tak berkesan.

Alhamdulillah, sejak guna #shampooBungaRayaPlus ni masalah rambut gugur makin berkurangan.
Kelemumur pun takut nak dekat.
Gatal kepala langsung tiada.

Rambut berbau harum, cantik berkilat.
Suami pun makin sayang tau.
Rambutkan mahkota wanita.
.
Jom CANTIK UNTUK SUAMI.
Sape kata wanita bertudung tak mampu miliki rambut yang sihat, cantik dan menawan?

Akak lah orangnya tu...hi hi hi


Hubungi: 0135819100 (cikgu basariah) untuk mendapatkan shampoo ni 😘

Selasa, Julai 25, 2017

Teknik bercakap dengan Anak Lelaki dan Anak Perempuan

Assalamualaikum

Cikgu dapat ilmu baru yang nak dikongsikan hari ini iaitu Teknik Bercakap & Memeluk Anak Menggunakan Islamic NLP (Neuro Languistic Programme)

1) Teknik bercakap dengan anak perempuan & lelaki
--> Dengan anak perempuan, kita bercakap terus muka kepada muka. Itu cara yang terbaik. Mata kita pula 'memandang ke tengah antara kening' tu ya. Haa.. di situlah fokus percakapan yang terbaik. Mungkin anak perempuan ni, lebih dominasi jenis yang visual kan.. mommy, ambillah kesempatan untuk melayan anak2 bercakap jika ada ruang masa ya. Banyak yang nak diluahkan tu.. santai2 saja, sambil makan2 petang. Ok kan?

--> Dengan anak lelaki pula, lebihkan percakapan kita ke aras 'telinga kirinya'. Mereka yang jenis audiotory memang cepat tangkap la ni.. Zuuppp.. insya Allah,  setiap butiran percakapan kita akan masuk dengan baik. Sentiasa bagi kata2 perangsang tau. Anak lelaki ni, ada egonya sendiri. Saya pun kadang2 kalah dengan anak lelaki ni..  aduhh.

2) Teknik memeluk anak perempuan & lelaki
--> Lihat pelukan pada anak perempuan ya. tepuk dan gosok2an di atas belakangnya. Tempat tu namanya Qalbu. ANCHOR POINTnya. Semoga bila mommy gosokkan di situ, bagi nasihat apa pun, insya Allah, dia akan PASAK DAN INGAT sampai bila2. Best kan.. bila tahu tekniknya ni

--> Bagi anak lelaki, ANCHOR POINTnya adalah di belakang kepala bahagian atas. Lihat tangan akak tu. Ok kan? Kita gosok2lah beberapa saat. Bagi lah se'das dua' nasihat. Tak boleh cakap banyak2 pun. Sibuk nak gi main sana sini. Jadi, gunakan peluang dan ilmu ni tau. Insya Allah,  sama2 kita hasilkan anak2 yang mendengar kata.

#sharingiscaring
#caringisloving
#1zulkaedah




Isnin, Julai 24, 2017

Ekzema dan Psoriasis

Ekzema Dan Psoriasis?

Merupakan penyakit yang berbeza tetapi berkongsi satu simptom yang sama iaitu kulit yang kering dan gatal. Ekzema menyebabkan kulit menjadi panas, kering, gatal dan bersisik. Psoriasis diketahui melalui tompokan merah pada kulit dan diselaputi  lapisan putih.

-+-+-+-+-+-+-+-+-+
Testimonial
-+-+-+-+-+-+-+-+-+

" Allah izin, saya menghidap penyakit eczema 3 bulan yang lalu. Banyak ubat-ubatan daripada klinik yang sudah saya gunakan dan ada juga beberapa jenis ubat yang saya alah. Penggunaan ubat daripada klinik memang tidak sesuai dengan eczema yang saya hadapi. Alhamdulillah, saya ada terbaca  tentang Bedak Asmak di FB. Saya telah menggunakan 4 botol Bedak Asmak secara berterusan sehingga menampakkan hasilnya. Alhamdulillah, eczema saya semakin berkurangan dan saya amat lega kerana tidak lagi merasa rimas dan gatal-gatal yang keterlaluan bila eczema menyerang. Syukur sangat ditemukan dengan Bedak Asmak" - Zila 32 tahun, Bandar Baru Bangi

" Waalaikumsalam. Alhamdulillah emak saya suka sangat sis. Dia cakap psoriasis kulit dia semakin baik. Selalunya bahagian yang sakit tu  (area lutut) akan kering dan rasa panas je. Tapi sejak sapu bedak ni, Alhamdulillah kulit tu  nampak better and tak kering. InsyaAllah habis nanti saya akan order lagi"

Kenapa perlu menggunakan Bedak Asmak?

Kerana Bedak Asmak 100% natural yang diperbuat daripada tanah liat putih yang mengandungi pelbagai jenis mineral  yang berguna untuk kulit dan tubuh badan kita.

Penawar zaman-berzaman untuk semua jenis masalah kulit

Mencari penawar untuk masalah kulit anda hubungi nombor dibawah untuk pertanyaan lanjut.


013-5819100 Cikgu Basariah

Sabtu, Julai 22, 2017

RESEPI ROTI BAKAR TERSEDAP

RESIPI BREAD FRENCH TOAST BERSAMA MADU ASLI ASMAK.

Hi uols, risau berat badan makin bertambah taim raya ni? Meh cikgu  ajar menu diet yang rendah kalori & sedap. Nyum Nyum i tell u. Ok segala bahan dan cara buat di setiap gambar.

Credit to: Ct Aida Sardzi











#ViralDiamond
#MhamsbDiamond

Jumaat, Julai 21, 2017

Ingin rawatan rambut murah dan dari bahan alami? Ini solusinya!

Assalamualaikum

Tak Perlu Berbelanja Mahal Jika Inginkan Rambut Lembut Dan Bersinar

Tahukah anda bahan kimia yang digunakan dalam produk penjagaan rambut yang kita sendiri tidak tahu kesan sampingan yang akan terjadi?

Midazolidinyl Urea dan Diazolidinyl Urea
Digunakan untuk bahan pengawet selepas parabens . Bahan utamanya adalah formaldehid, yang dikenali untuk mengawetkan mayat, dan sangat berbahaya bagi kesihatan manusia. Boleh menyebabkan radang kulit, luka bakar, keradangan, dan pengeluaran air mata.

Methyl dan Propyl dan Butyl daan Ethyl Paraben
Digunakan sebagai melambatkan pertumbuhan bakteria dan untuk memanjangkan tarikh luput produk.
Kesan yang mungkin berlaku adalah menyebabkan alahan dan ruam kulit.

Stearalkonium Chloride
Stearalkonium klorida biasanya digunakan oleh industri pembuatan kain sebagai pelembut kain. Namun, kimia ini juga terkandung dalam kondisioner dan krim rambut. Kesannya boleh menyebabkan alahan.


Sodium Lauryl Sulfate (SLS)
Bahan sintetik ini biasanya digunakan pada produk syampu untuk membersihkan dan mengeluarkan banyak buih. Kesan kegunaan bahan ini adalah iritasi pada mata, ruam kulit, rambut gugur, kelemumur pada kulit kepala dan alahan.

Syynthetic Fragrances
Bahan kimia berbahaya boleh diserap dalam aliran darah melalui kulit. Bahan kimia ini boleh mengakibatkan kesan sampingan seperti sakit kepala, pusing, ruam, hiper – *pigmentasi, batuk, muntah dan iritasi kulit.


Pilihlah kepada pengunaan produk semula jadi yang tidak menggunakan bahan kimia berbahaya seperti di atas.
Shampoo Bunya Raya menggunakan bahan semula jadi tanpa bahan kimia terlarang.

Bunga Raya  - Merawat rambut yang keguguran dan kulit kepala yang gatal juga melebatkan rambut, menghitamkan rambut, dan melembutkan rambut

Coconut Oil - Melindungi Rambut dari Kerosakan Akibat Sinar Matahari, Menyuburkan Rambut, Sebagai Kondisioner, Mengurangkan kelemumur , Mengatasi Rambut Bercabang,  Menyehatkan Kulit Kepala, memberi Protein pada Rambut, Melembapkan Rambut, Melembutkan Rambut, dan Mencegah Uban

Babassu Oil - Menyegarkan kulit kepala

Tea Tree Oil - Melembapkan kulit kepala dan mengurangkan kelemumur dan rambut gugur

Jojoba Oil     - Mengurangkan masalah rambut kusut dan gugur, membuat rambut lebih lembut dan bersinar , dan mengelakkan rambut bercabang.

Acerola - Menguatkan rambut hingga ke akar, menggurangkan masalah rambut gugur dan berpontensi memberi vitamin pada rambut untuk kekal sihat.


Jangan terlambat untuk bertukar kepada produk semula jadi.

Hubungi kami

013-5819100
013-5819100
013-5819100

#SyampooBungaRaya


Khamis, Julai 20, 2017

Jus Asmak Gold - rakan kesihatan anda

Assalamualaikum

LEGANYA RASA BILA ANAK DAH SIHAT!
.
Tambah-tambah pulak anak yang pernah menghidap asma…
.
Sudah berkali-kali iklan FB, video dalam Youtube, testimonial, gambar, artikel dalam blog telah ditunjukkan pada golongan ibu-bapa ini, tetapi masih DEGIL tak mahu mengalah dan putus harapan pada hospital dan perubatan moden
.
Kerana apa?
Mengapa masih lagi mengharap…?
Ubat yang menyeksakan itu?
.
=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
Kerana TIADA ikhtiar…
=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
.
Mereka tiada ikhtiar lain,
tiada usaha untuk cari jalan penyelesaian lain,
sebab itulah mereka masih mahu pergi hospital!
.
=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
JUS ASMAK GOLD
=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
&
=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
MINYAK HERBA ASMAK
=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
Ikhtiar terakhir buat mereka
.
Ramuan Jus Asmak Gold
☑ Jus Lemon
☑ Epal Hijau
☑ Halia
☑ Bawang Putih
☑ Bayam
☑ Capsicum
☑ Oregano
☑ Timun
☑ Likoris
☑ Stevia
☑ Echinacea
☑ Dong Quai
=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
Kaya dengan khasiat herba berkualiti tinggi
.
.
=--=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
TESTIMONIAL TERKINI
=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
.
"Alhamdulillah perasan gak batuk anak dah kurang. Dan diorang senang nak minum sebab rasa sedap sikit dari ubat doktor. Harap lepas ni tak payah dok ulang ambil drugs from klinik lagi"

 - Zie, Seremban
.
"Pertama..sy rasa ia memang pelengkap untuk Minyak Herba Asmak sebab penat bertambah baik. Kedua, kini rasa kehidupan tak sempurna tanpa kedua2 produk tu. Asma sejak dari sekolah rendah lagi"

 - Anuar, Kroh, Perak
.
"malam tadi sebelum tidur akak bagi anak sulung tu minum Jus Asmak Gold n akak sapu Minyak Herba Asmak tu. Malam tu dia tidur tanpa batuk. Kat anak nombor 2 akak bagi juga Jus Asmak Gold dengan Minyak Herba Asmak. Sebelum ni dia selsema sangat lama, Nurul, tak kebah2. So, malam tu jugak dia tidur tanpa bunyi sesak hidung, tersumbat dan bersin. Yang nombor 3 umur 3 tahun terus kebah demam, batuk pun tak ada lagi. Syukur sangat, at least nampak perubahan, dari akak biar terus diorang dengan ubat doktor…yang dah berapa botol pun tak terkira dah. Jus Asmak Gold tu sedap, rasa oren2 lemon2."
 - Kak Elina Pejabat Pos Taman Melawati
.
=-=-=-=-=-=-=-=-=
HUBUNGI untuk DAPATKAN SEKARANG
=-=-=-=-=-=-=-=-=
.
https://jusasmakgold.wasap.my/60135819100
https://jusasmakgold.wasap.my/60135819100
https://jusasmakgold.wasap.my/60135819100
.
.
.
<>
<>




.
#JusAsmakGold


Rabu, Julai 19, 2017

Kelebihan Minyak Herba Asmak berbanding minyak lain di pasaran

Assalamualaikum

Best ke minyak ni sis? Eh ,kalau hakak puji melambung,ekau kata syok sendiri.Tapi. memang betul pun. :-

πŸ‘‡πŸ‘‡πŸ‘‡πŸ‘‡πŸ‘‡

1.Minyak ni dilahirkan hasil dari ramuan herba terpilih.Ada 3 ramuan penting.Yang lain secret resepi.Hiii :-)

-Habbatussauda a.k.a jintan hitam.
-Gamat Gold.
-Pati minyak kayu putih.
Semua ni ada khasiat yang tersendiri.Nanti kita share ye.

2.Kesemua ramuan ni dimasak,di adun,digodak oleh pakar perubatan tradisional.Bukan orang biasa biasa taw.

3.Proses pembuatan minyak adalah melalui teknologi terkini.Sebab tu struktur minyak ni cair,serdak halusss dan mudah meresap ke kulit lepas disapu.

4.Semua dos atau sukatan dan jenis bahan dalam minyak ni telah lulus ujian makmal. Mudah kata,tiada bahan kimia yang merbahaya.
Menthol pun dari ekstrak tebu u olls.

5.Dibuat di kilang bertaraf GMP dan banyak memenangi pelbagai anugerah.Ang jangan tanya mana kilang tu ye.Hakak pun tak pernah tanya sebab bukan nak wat lawatan sekolah pong.ahaahaha.

6.Dah namanya buat kat kilang GMP, opkos la dijamin SUCI, HALAL dan SELAMAT.

7.Ni paling best,sedang menunggu approval dari KKM untuk dapatkan meditag hologram KKM yang ori.Proses ni ambil masa yang lama,jadi jika dah lulus akan kami heboh kan semalaya.heee

8.Kegunaan adalah pelbagai guna.Dari bayi comel cute tu sampai ke orang tua boleh pakai.

Setiap orang keberkesanan tak sama.Ikut peel badan masing masing.Ada lambat,ada yang cepat.Yang penting jangan putus asa.

Jangan malas sapu lagi lagi masa kena selsema,batuk dan asma.Kalau #malas, jawapannya #malas juga lah penyakit nak keluar dari badan.Doa minta Allah bagi sembuh tu jangan dilupain juga ya.

ok lah.Nak asar.Jom prepare for pray :-*
.
.
#MinyakHerbaAsmak

Hubungi 013 5819100 untuk keterangan lanjut.


Selasa, Julai 18, 2017

Arghhh, selsema!

Assalamualaikum

SELSEMA ye.? 😜
Rasanya seminggu hilanglah dia. 😞 Betul ke?

Memang betul la kan,selsema ni masalah kecik ja. Semua orang akan kena selsema setiap tahun.

Tapi bila selsema, boleh buat kita sakit kepala, hilang fokus, hilang selera makan,perit tekak dan telinga rasa berdengung. 🀧πŸ˜ͺ

Virus selsema mulala merebak hasil aaaachem achemmm tu. Sebab tu biasanya 1 rumah akan selsema atau batuk secara berjemaah sudahnya. Nampak tak! Kalau awal awal tak amik peduli.

Tapi kalau nak selamat awal dari merebak boleh guna #MinyakHerbaAsmak.

Sian kan anak anak dan orang sekeliling kita yang kita sayangi.  So, In shaa Allah hanya sapu sapu #MinyakHerbaAsmak melegakan selsema secara semulajadi. πŸ˜πŸ‘

Nak lebih ummp πŸ’ͺπŸ’ͺplus minum #jusasmakgold😍😍

Hubungi
0135819100
Cikgu Basariah

Set bebas selsema ni memang terbaik!

Isnin, Julai 17, 2017

Terbeban kenaikan harga minyak?

Rancang Nak Bawa Anak Ke Klinik TERBANTUT Kerana Minyak?!
Kenaikan Harga Minyak Menjadi2 Sejak Akhir Ini,
Tetapi Ini Bukan Kena Mengena Dengan Petrol, Ini Minyak Lain!

"Nak kongsi sikit pengalaman anak saudara, umur 5 tahun kene sengat tebuan, Ain sapu2 Minyak Herba ni, alhamdulillah hilang bengkak, terus tak jadi bawak ke klinik, huhuhu."
- Ain, Kuala Kangsar

Alhamdulillah Minyak Herba Asmak memang betul2 mujarabπŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ˜πŸ˜πŸ˜

Ada apa dengan Minyak Herba Asmak ni?
Sampai boleh buat orang tak jadi nak ke klinik plak tu??

Minyak Herba Asmak diperbuat daripada:

1. Habbatus Sauda
2. Minyak Kayu Putih
3. Gamat Gold

Ketiga-tiga bahan premium ini juga susah nak cari kat dunia ni, sebab tu lah selalu kehabisan stok.
Kena dapatkan cepat2.

Cepat dapatkan sekarang.

013 5819100
Cikgu Basariah


Ahad, Julai 16, 2017

Tips mudah menidurkan anak

Assalamualaikum

BIAR BENAR! Inilah Cara Menidurkan Bayi Paling Mudah!
Sapukan MINYAK HERBA ASMAK~

=-=-=-=-=-=--=-=-=-=
MINYAK HERBA ASMAK
=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
3 ramuan utama:

1. Minyak Kayu Putih
2. Gamat Gold
3. Habbatus Sauda

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
TESTIMONIAL TERKINI
=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
"Waalaikumussalam, Alhamdulillah kak sejak pakai Minyak Herba Asmak dah 2 botol guna anak2 sy jarang dah batuk2 yang kakak nye dulu ada asma Alhamdulillah sekarang dah ok saya memang kerap sapu kat dada dorg syukur lah berkesan tak perlu pakai neb lagi anak2 sy skrg dah membesar ngan sihat. Tiap2 lepas mandi n sebelum tidur sy memang sapu dada dorg. Tu yang saya repeat beli ngan kak sebab berkesan"
=-=-=-=-=-=-=
HUBUNGI
013-5819100
Cikgu Basariah
=-=-=-=-=-=-=
Sila wasap nombor ni cepat!
013-5819100
 www.wasap.my/60135819100

#MHAMsb
#1Rumah1MHAM
#MHOME
#MinyakHerbaAsmak


Sabtu, Julai 15, 2017

Resepi Jus Sakit Tekak

Bila suami dah mula sakit tekak, teringat resepi honey lemon suam. So Mamajuju terus masuk dapurlah!

=-=-=-=-=-=-=-=-=
BAHAN-BAHAN:
=-=-=-=-=-=-=-=-=



✔ LIMAU ATAUPUN LEMON
πŸ‘‰ Ikot pilihan masing2 sebab suami Mamajuju nak limau.
✔ MADU ASLI
πŸ‘‰ Nak sekali pakej buang angin, guna Madu Halia Bentong.
✔ AIR SUAM
πŸ‘‰ Air tidak terlalu panas.

=-=-=-=-=-=-=
CARA-CARA:
=-=-=-=-=-=-=

STEP 1: Perah 5-6 biji limau/1 biji lemon yang ditapis. Jika saiz gelas kecil, kurangkan kuantiti.



STEP 2: Masukkan 2-3 sudu madu mengikut tahap manis yang diinginkan. Guna sudu plastik yer..



STEP 3: Masukkan air suam & kacau hingga sebati.

Ok, siap untuk diminum! πŸ˜‹



Selamat mencuba & semoga bermanfaat!

Alhamdulillah hari ni dah kurang sakit tekak suami Mamajuju & suara pun dah tak serak2 basah ala Ella dah. πŸ˜‚

Credit to:
Zuraidah (SA02621)
Superagen MHAMSB

#tips MHAMSB #tutorial #honeylemonsuam #sakittekak

Nak cuba Madu Halia Bentong keluaran MHAMSB?
HUBUNGI: 013-5819100 (BASARIAH)

Jumaat, Julai 14, 2017

JUS ASMAK GOLD - minuman kesihatan seisi keluarga

Assalamualaikum

WOW 😱 Bagaimana Ibu Ini Selamatkan Anaknya Yang tiba-tiba semput??

Kesian tengok Aisyah, muka sampai biru jadinya bila semput menyerang 😰

Ibu mana yang sampai hati bila anak kecilnya tercungap-cungap untuk bernafas.

Kalau dibiarkan berterusan, mungkin anak akan koma, oksigen tak sampai ke otak...

Nak bawa ke klinik, hari dah larut malam...

Suami pun tak ada sebab pergi outstation~

Nak panggil teksi malam-malam begini terasa takut

Selepas call suami, terdetik untuk scroll FB cari 'jus herba asma'

Terbaca iklan tentang jus yang masuk berita dalam TV Al Hijrah baru-baru ni, dengarnya boleh untuk semput....macam tau-tau je aku ada masalah tu..Aku call ejen jus tu, Alhamdulillah malam tu juga jus tu sampai ke tangan. Yang ni aku respek...servis yang pantas!

Aku bagi anak aku minum jus tu, ikut arahan yang diberi. Alhamdulillah, dengan izin Allah, pernafasan Aisyah mula lancar dan dapat melelapkan mata. Begitu juga aku dapat tidur setelah seharian bekerja di pejabat dan rumah.

Lega rasanya, bersyukur sangat....

Dengan RM 44 dapat menjimatkan kos untuk teksi, ubatan klinik dan masa.
Bukan RM yang jadi ukuran tapi kesihatan yang perlu diutamakan..

JUS ASMAK GOLD
Wasap sekarang
0135819100
0135819100
0135819100

#JusAsmakGold
#1rumah1mham
#mHOME


Rabu, Julai 12, 2017

Cara rawat cirit birit

Assalamualaikum

Terkena cirit birit?

Adus...letih dik non oi nak berulang ke toilet..lembik lutut kan?

Ok, jom cuba langkah rawat cirit birit ni guna bedak asmak yang diperbuat dari tanah liat putih berkualiti tinggi 😊

Kaedah 1: Guna bedak Asmak


Kaedah 2: Guna beras

Ambil segenggam beras. Sangai kan kat atas kuali (goreng tanpa minyak) , sampai hitam.

Kemudian ambil beras tu, isi dalam cawan air masak. Biarkan dalam.10-15minit, air akan warna gelap sikit. Kemudian , selawat, minum.

Sementara tu, sapukan Minyak Herba Asmak di perut untuk beri lebih keselesaan kepada perut yang meragam tu ☺

Kaedah 3: Guna tepung gandum

Ambil sesudu tepung gandum. Bancuh dengan 4 sudu air suam. Minum laju-laju sambil selawat.

Semoga bermanfaat!

Berminat mendapatkan produk Asmak By Mhamsb? Hubungi 013-5819100 untuk keterangan lanjut 😁

Selasa, Julai 11, 2017

Cara Buat Minyak Bawang Putih Untuk Rawat Selsema Bayi

 TUTORIAL MEMBUAT MINYAK BAWANG PUTIH
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

PETUA TRADISIONAL khas untuk membantu merawat batuk dan selesema.

Boleh rujuk gambar ya!



Bahan-bahan:

✔ Bawang putih
✔ Minyak zaitun atau minyak kelapa dara (minyak lain yang bersesuaian pun boleh)

Langkah demi langkah :

1- Cucuk bawang putih menggunakan garfu



2- Bakar dengan kulit sampai bau wangi & kulit bawang putih kehitaman



3- Bawang putih yang sudah dibakar, ditumbuk sehingga hancur sedikit


4- Sudah boleh asingkan kulit bawang putih



5- Boleh masukkan dalam bekas dan simpan



6- Minyak bawang putih siap digunakan



Cara Penggunaan:

Sapu di betis, perut, dada, leher, tengkuk, belakang badan, anak tekak dan calit di hidung .

Tiada lagi batuk, selesema, hingus dan kahak.

Selamat mencuba!

TIP ADVANCED
〰〰〰〰〰〰

Campurkan minyak bawang putih yang dah siap tadi dengan sebotol Minyak Herba Asmak. Goncangkan, simpan dan gunakan.

P/s : Kalau uolss busy tak ada masa, guna je Minyak Herba Asmak. Kesan lebih cepat dan mudah digunakan πŸ˜˜πŸ‘ŒHubungi 0135819100 untuk keterangan lanjut.

#AsmakByMHAMSB

Isnin, Julai 10, 2017

Menangis itu Terapi πŸ˜‡

BIARKAN MEREKA MENANGIS

Baby bawah 2 tahun memang akan menangis bila tak dapat apa yang dia nak, sebab ini salah satu cara untuk dia berkomunikasi. Tapi masalah bila, kita secara tak langsung mengajar anak untuk dapat semua apa yang dia nak demi tak nak anak menangis. Biarkan dia menangis, selagi tidak memudaratkan. Sebab semakin dia membesar, semakin susah untuk dibentuk. Contohnya beli mainan, bila kita dah biasa beri apa yang dia nak seawal bawah 2 tahun. Bila dah 3-5 tahun, semakin susah untuk kita halang. Walaupun nampak dalam scope kecil, "alah, murah je mainan", "alah, takpelah kecil lagi". Tapi semakin dia membesar, semakin dia belajar yang "apa yang aku nak, aku mesti dapat". Bila no means NO, ini kena train seawal bayi sebab masa inilah masa penting untuk develop kepercayaan.

"Frustration tolerance", sangat-sangat penting untuk perkembangan emosi anak untuk persiapan ke dunia luar yang lebih mencabar. Kena ajar anak perasaan "frust", tak dapat apa yang dia nak main, tak dapat apa yang dia nak makan, tak dapat apa yang dia nak pakai, tak dapat pergi tempat yang dia nak dan sebagainya. Sebab dalam dunia sebenar,  bukan semua apa yang kita nak akan dapat. Melainkan melalui usaha, tapi usaha pun tak menjamin kita akan dapat apa kita nak.

Contohnya:
1. Anak jatuh sikit sebab terlanggar meja. Mula-mula tengok respon dan keadaan, kalau ok kita kena biarkan dia dahulu dan terangkan kenapa jatuh dan macam mana nak elakkan jatuh daripada kita terus berlari dengan reaksi muka dan suara terkejut.

2. Anak menangis nak coklat kinderjoy.
Sebelum ke kedai yang ada jual coklat ni, kalau memang kita nak belikan bolehlah minta dia siapkan kerja atau buat sesuatu dahulu baru dapat. Kalau dia mengamuk tantrum, biarkan dia. Bila dah ok dan tenang, baru terangkan kena tak boleh (Social story).

3. Anak menangis bila kalah main game.
Biarkan dia. Bagi dia rasa "frust", dan belajar sendiri cara kawal.

4. Anak mengamuk nak ikut kita keluar.
Biarkan dia settle "luahkan" perasaan. Selepas itu baru distract dengan benda lain.

5. Anak mengamuk taknak makan sebab nak makan junk food.
Ok, tak payah makan. Nanti next masa makan, dia akan belajar yang bila skip makan nanti lapar.

Kadang-kadang risau, bila jumpa ada yang umur 6 tahun masih makan bersuap, tak pandai pakai baju sendiri tapi abc 123 pandai. Bukan sebab "developmental delay", tapi sebab semua A-Z mak buatkan. Lepas di ceramah 30minit, sebulan lepas tu tiba-tiba terus pandai makan dan pakai baju sendiri. Semakin kita "overprotective", semakin kita membesarkan "adult baby".

Tak perlu takut anak menangis. Biarkan dia menangis, biarkan dia belajar untuk "pujuk" diri sendiri. Sebab menangis adalah salah satu cara untuk untuk kita luahkan perasaan. Anak lelaki atau perempuan, biarkan mereka menangis. Biarkan mereka bukan tanda kita tak sayang, tapi sebab kita nak train mereka untuk cope dengan "frustration".

Kita selalu dimomokkan dengan kata-kata "lelaki tak boleh menangis", ini salah. Menangis adalah proses natural yang Allah kurniakan pada semua manusia untuk meluahkan perasaan bukan untuk perempuan sahaja. Sebab itu kebanyakan penghuni institusi mental adalah lelaki, sebab mereka lupa cara untuk meluahkan perasaan . Sebab apa? Sebab "lelaki tak boleh menangis".

Mental kita macam getah, kalau terlampau tegang ia akan putus. Tugas kita, kena kuatkan ketahanan "getah" itu. Untuk persiapkan mereka menghadapi dunia yang mencabar 🌏

Sekian bebelan saya.

Maryam Jamadi
Occupational Therapist

#copypaste


Ahad, Julai 09, 2017

Cara Menghapuskan Hama

Assalamualaikum

Cara Menghapuskan Hama

Hama tidak boleh dihapuskan secara keseluruhan tetapi langkah-langkah berikut boleh mengelakkan sebarang masalah kesihatan disebabkan serangan lelah atau alergi dan sekali gus mengelakkan pembaziran wang:

- Gunakan sarung tilam atau bantal antihama. Sarung tilam dan bantal yang dimaksudkan ini mengandungi pyrethroid sintetik dan terbukti berkesan dalam mengawal kewujudan hama dalam masa dua tahun. Malahan, dos yang amat rendah akan menghapuskan hama yang ada.

Pyrethroid sintetik adalah kompaun yang sangat stabil di bawah cuaca sederhana dan boleh memberikan perlindungan yang baik di kawasan tropik seperti di Malaysia. Permethrin selamat digunakan dan telah didaftarkan di bawah Persatuan Kesihatan Antarabangsa (WHO) dan diluluskan oleh Eksekutif Kesihatan dan Keselamatan Britain. Anda boleh mendapatkan sarung tilam dan bantal antihama di farmasi berdekatan anda.

- Kerap mengudarakan rumah. Rumah yang tidak mempunyai pengudaraan yang baik boleh meningkatkan tahap kelembapan dan menggalakkan pembiakan hama. Menggunakan penyaman udara boleh mengurangkan masalah kelembapan udara.

- Elakkan perabot yang mudah mengumpul habuk. Gunakan perabot yang dibuat daripada kayu, kulit atau sofa plastik dan cuba elakkan perabot yang dibuat daripada kain. Elakkan juga perabot yang mempunyai ukiran berlebihan.

- Pastikan tempat tidur sentiasa bersih. Basuh sarung bantal, selimut dan cadar setiap selang seminggu menggunakan air panas dengan suhu melebihi 130 darjah Fahrenheit.

- Vakum dan lap rumah dengan kain lembap. Pastikan anda menggunakan alat vakum yang dilengkapi dengan air filter.
Jika tidak, tingkap harus dibuka ketika memvakum supaya habuk yang dikeluarkan oleh vakum tidak terkumpul di dalam rumah.

- Kurangkan penggunaan permaidani. Permaidani merupakan tempat pembiakan yang sesuai untuk hama dan boleh menyebabkan alahan kepada mereka yang sensitif kepada habuk dan hama. Lantai kayu, vinyl atau linoleum lebih bagus kerana mudah untuk dibersihkan.

- Beli permainan yang boleh dicuci. Apabila membeli barang permainan untuk anak anda, pastikan ia boleh dibasuh dengan mesin pencuci.

- Elakkan langsir berhabuk. Basuh langsir anda sekerap yang mungkin menggunakan air panas. Anda juga boleh menggunakan tabir plastik kerana ia kurang mengumpul habuk berbanding langsir atau tabir kain.

- Gantung baju di dalam almari. Sangkut baju anda di dalam almari dan pastikan pintu almari sentiasa ditutup.

- Elakkan bulu binatang atau binatang peliharaan. Jika anda memelihara binatang seperti anjing atau kucing, mandikan dan sikatkan ia selalu untuk mengelakkan keguguran bulu yang berlebihan.

#MinyakHerbaAsmak
#Mhamsb

Hubungi 013-5819100 untuk dapatkan produk Asmak hari ini!

Sabtu, Julai 08, 2017

Resepi sup bawang putih untuk tambah antibodi

Assalamualaikum

TIPS KUATKAN ANTIBODI ANAK
=========================

Kalau anak demam, elok buat masa awal-awal sebelum temperature mereka naik. In Sha Allah dapat kebah demam and tak yah bawak gi doctor lepas 24 jam.

==============
Resipi Sup Bawang Putih
==============

A. Bahan untuk blend halus
Bawang putih, 1 labu besar
Halia, besar ibu jari
Bawang besar, 1/2 labu (kalau saya ada bajet lebih saya guna bawang Holland/kuning)
Lada hitam

B. Bahan dalam sup (boleh letak apa sayur yang kita nak pun)
Kentang, potong dadu
Carrots, potong dadu
Celery
Broccoli
Bawang besar, 1/2 labu mayang
Dada ayam sekeping, potong dadu
Susu (segar/UHT, nak guna cream pun boleh)
Butter/Minyak masak
Tepung, 1/2 cawan

Cara-cara
=======
1. Panaskan butter/minyak
2. Tumiskan bahan blend sampai wangi
3. Masukkan dada ayam dan tumis separuh masak
4. Masukkan susu/cream dan kacau sebati. Biar beberapa minit untuk pekatkan
5. Masukkan tepung dan kacau
6. Tambahkan sikit air untuk cairkan (tapi jangan cair sangat)
7. Masukkan sayur dan kacau sebati
8. Tabur bawang mayang dan boleh tambahkan Oregano kalau nak.
9. Kecikkan api, tutup periuk, dan biar reneh untuk 20-30 minit (jangan lupa kacau sekali sekala sebab nanti tepung berkerak kat bawah periuk)
Boleh makan terus atau makan dengan roti bakar sapu Planta.

*Kalau buat sup ni saya tak masuk garam sebab roti bakar Planta dah masin. Kadang saya tabur cheese so akan rasa masin sikit dah.
*Sup ni ada rasa pedas sikit sebab banyak bawang putih. Kalau risau anak tak tahan pedas, tak perlu letak bawang putih sekali masa blend tapi ketuk satu-satu ulas dan tumis sekali dengan bahan blend. Halia, bawang besar, dan lada hitam blend macam biasa.
Sumber: Jaja Shah-Mohen

*** Kalau dah buat sup ni, tapi anak tak mau makan, bolehlah cuba minum #JusAsmakGold + sapu #MinyakHerbaAsmak. InsyaAllah cepat kebah.




Ingin mencuba Jus Asmak Gold dan Minyak Herba Asmak?
Hubungi 013-5819100(cikgu basariah)

Jumaat, Julai 07, 2017

Punca kena cirit birit dan cara rawatan

Assalamualaikum

Buat ape tu? Masih mood raya ke?
Ke dalam kereta nak pergi open house?

Raya-raya juga, tapi ada beberapa info yang perlu kita tahu.

Maka, cikgu nak kongsi antara penyakit berjangkit yang famous amous di bulan Syawal ialah cirit birit. Setuju tak? Yela kan dah sumbat macam macam dalam perut.

Ok ni antara penyebab cirit birit :

▶️ Makanan tidak dimasak dengan betul. Daging, ayam haruslah dibersihkan terlebih dahulu dan dimasakkan dengan betul.

▶️ Makanan tidak disimpan dengan betul. Ia tercemar dengan bakteria dan kuman lalu menyebabkan cirit birit.

▶️ Kebersihan tidak terjaga. Sebaiknya sebelum mengendalikan makanan basuhlah tangan espcially selepas keluar dari toilet.

Kalau cirit birit teruk cuba elakkan :

❌ Ambil makanan dan minuman dari produk tenusu seperti aiskrim dan keju.

❌ Minuman mengandungi kafein seperti kopi dan teh

❌ Makanan berminyak dan makanan bergoreng seperti mee goreng, nugget dan ape2 shj makanan bergoreng. Seeloknya makanla bubur atau sup panas

❌ Makanan berserat tinggi seperti buah-buahan sitrus

❌ Makanan manis seperti coklat, kek, biskut dan kuih muih

Jika berlarutan sehingga demam, najis berdarah, elokla jumpa doktor.

Cikgu pula dulu akan bancuh teh o tanpa gula pekat-pekat untuk minum bagi melegakan cirit birit tapi sekarang cikgu minum #bedakasmak daripada tanah liat putih. Haaa. Tak pernah tau kan ade bedak yang boleh minum.

InSyaaAllah next post cikgu akan kongsikan macam mana nak merawat cirit birit dengan menggunakan bahan alami 😘😘😘 stay tune!

Nak cuba Bedak Asmak? Hubungi: 013-5819100 (cikgu Basariah)





Khamis, Julai 06, 2017

Jamu sedap pilihan Wanita masa kini

Assalamualaikum

Ada orang sensitif kalau sebut jamu.Tak suka,tak yakin dan macam-macam alasan lagi.
Saya dari bujang tak tahu kenapa,suka lak jamu-jamu ni.Tapi bukanlah pengguna tegar.Pernah la makan beberapa jenama yang ada kat pasaran.Tapi tetap tak jadi pengguna setia.

Ingat lagi saya terbaca,jamu ni berasal dari perkataan jagalah dirimu,wallahualam.
Tujuan jamu untuk kesihatan dalaman kan.Cuma setiap jamu tu ada herba-herba yang khusus untuk wanita dan fungsinya berbeza tapi saling melengkapi.

Suka tak korang kalau ada supplement ala-ala jamu tapi dalam bentuk tablet berperisa coklat?
Macam pelik je kan.
Tapi kandungannya dari kacip fatimah,ubi puteh,betik hijau,akar dong quai,serapat,kunyit dan vitamin A?  Semua yang power kan bahan-bahannya?
Yang mengandung jangan nak cuba makan pula.Tak boleh.Kalau belum mengandung dan nak cuba,digalakkan sangat.
Kunyah-kunyah je untuk kesihatan dalaman.

Asmak Queen ni under pemakanan.Jadi tak boleh nak claim itu ini.Tapi anda pasti tahu khasiat setiap bahan dalam setiap tablet kan.Dah tak perlu buat sendiri dah satu-satu,susah.Tapi kalau korang banyak masa makan yang fresh buat sendiri lagi bagus.

Nak mudah, mai kontek cikgu..dahla sedap berkhasiat dan berkesan lagi tu!

Ni nombor cikgu 013-5819100 (cikgu Basariah)