Rabu, Mei 31, 2017

Update Produk MHAMSB terkini

Assalamualaikum

💠SENARAI PRODUK MHAMSB💠

1⃣MINYAK HERBA ASMAK
===================
⏩Membantu melegakan ASMA, BATUK, KAHAK, SELSEMA.
⏩Membantu melegakan KEMBUNG perut juga SEMBELIT bayi.
⏩ Juga membantu merawat penyakit kronik seperti BUASIR, BATU KARANG, SENGGUGUT, juga STROK.

🌠Minyak Herba Asmak 30ml
🌠Minyak Herba Asmak 10ml

2⃣BEDAK ASMAK
============
⏩Membantu merawat RUAM bayi juga EKZEMA.
⏩Membantu merawat pelbagai jenis penyakit kulit seperti KAYAP, KURAP, CACAR AIR, PANAU, GEGATA & GATAL-GATAL.
⏩ Membantu menghilangkan JERAGAT di muka.
⏩ Mengecutkan JERAWAT dan MELICINKAN kulit wajah.

🌠Bedak Asmak 150g
🌠Bedak Asmak 50g

3⃣ASMAK HERBS
============
⏩ Membantu melegakan RESDUNG
⏩ Melegakan GATAL-GATAL di wajah
⏩ Mengurangkan BERSIN & SELSEMA
⏩ Membantu melegakan ASMA

🌠Asmak Herbs 30biji

4⃣ASMAK QUEEN
===================
⏩Menjaga KESIHATAN DALAMAN.
⏩ Membantu menyelesaikan masalah KITARAN HAID, KEPUTIHAN, PAYUDARA dan bahagian intim WANITA
⏩ Menjadikan anda TAMPIL lebih SIHAT dan CERGAS.

🌠Asmak Queen 60biji

5⃣JUS ASMAK GOLD
===================
⏩Membantu melegakan SEMPUT, BATUK, KAHAK, SELESEMA
⏩ Membantu menguatkan KETAHANAN badan
⏩ Menjadikan anda lebih SIHAT dan CERGAS.

🌠Jus Asmak Gold 350ml

6⃣MADU ASMAK (MADU ASLI & MADU HALIA BENTONG)
===================
⏩ Membantu melegakan BATUK KERING, BATUK hingga hilang suara dan SELESEMA.
⏩ membantu PENCERNAA  ke arah lebih baik
⏩ Menguatkan ANTIBODI badan
⏩ Melegakan "MORNING SICKNESS"
⏩ Bagus DIAMALKAN selepas BERSALIN

🌠Madu Asmak 300ml


7⃣SEVENIS HAIR OIL
===================
⏩Membantu menjadikan RAMBUT lebih SIHAT dan KUAT
⏩ Rambut jadi lebih BERSINAR
⏩ Mengelakkan dari KEGATALAN dan RAMBUT GUGUR.

🌠 Sevenis Oil Hair : 150ml



🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
Berminat Boleh Whatsapp
Cikgu Basariah
📱 0135819100
📱 0135819100
📱 0135819100


Blog : www.teacherbasariahblogspot.com

Page : penawar resdung, asma dan pengganti gula


#ThisIsMHAMsb
#MHAMers
#MinyakHerbaAsmak #BedakAsmak #AsmakHerbs #AsmakQueen
#JusAsmakGold
#MaduAsmak
#SevenisOilHair

Selasa, Mei 30, 2017

PROMOSI HEBAT SEMPENA ULANGTAHUN PERTAMA MHAMSB

Assalamualaikum

Mari dekat! Mari rapat! Mari dengar berita baik ini! Mari! Mari! Mari!

Happy Hour untuk semua pengguna MHAMSB
=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

30.05.2017

7am  - 10 pm sahaja

Bedak besar 3 RM100, sebekas👉RM38, jimat RM14

Minyak Besar 3 RM100
sebotol 👉RM39, jimat RM17

Madu kombo (asli/bentong) RM90
tiap satu harga 👉RM39/RM59, jimat RM8

Madu Halia Bentong 2 RM100
sebotol👉RM 58, jimat RM18

Madu Asli 3 RM100
sebotol👉RM 39, jimat RM 17

Asmak Herbs 3 RM100
sebotol👉 RM 35, jimat RM5

Jus asmak gold 2 RM80
sebotol👉 RM 44, jimat RM8

Asmak Queen 2 RM120
sebotol👉 RM 69, jimat RM 18

Sevenis Oil 2 RM50
sebotol 👉 RM29, jimat RM8

Tawaran terhad..Hanya 15jam sahaja.

Hubungi 013-5819100 (cikgu Basariah) sekarang!


Isnin, Mei 29, 2017

Dah niat puasa?

Assalamualaikum

Sebelum mata terpejam, jangan lupa niat puasa tau.

Minum sesudu JUS ASMAK GOLD sebelum tidur dan sebaik bangun atau semasa sahur untuk menjadikan tidur anda lebih nyenyak dan kekal bertenaga sepanjang hari di bulan mulia ini.

Hubungi:013-5819100 (basariah) untuk keterangan lanjut dan tempahan 😊



Ahad, Mei 28, 2017

Selamat Berpuasa!

Assalamualaikum

Bulan ramadhan telah tiba. Tup-tup kena batuk pula kan?

Nak makan ubat batuk susah, kena tunggu masa berbuka atau bersahur. Pastu mengantuk pula.

Jangan risau..jangan sedih..Kembalikan nikmat beribadat tanpa batuk tanpa ubat dengan MINYAK HERBA ASMAK. Setiap sapuan amat bermakna.

Dapatkan sebotol hari ini!

Hubungi: 013-5819100 (basariah)




Sabtu, Mei 27, 2017

Bosan terbeli madu tiruan?

Assalamualaikum

Syarikat MHAMSB ada keluarkan produk baru tau.

Anda kini boleh merasai madu asli kualiti premium pada harga yang rendah.

Jom cuba sebotol.

Pasti berpuas hati!

Hubungi: 013-5819100 (basariah)


Jumaat, Mei 26, 2017

Perihal Antibiotik yang anda perlu tahu

Assalamualaikum

#AWAS !!   #ANTIBIOTIK

Antibiotik.Dia bukan makcik yang korang panggil aunty.Bukan juga barang antik.Tapi dia ubat yang unik sebab pengambilannya hanya selepas mendapat preskripsi dari doktor.Bukan sembarangan boleh dibeli di farmasi.
.
Kak umi is gerun lah bila ramai ibubapa kalau anak baru 2-3 hari selsema, batuk dan demam berani minta doktor antibiotik.Antibiotik ni kalau diambil sembarangan kesan dia sangat dahsyat tau.
.
Ok, simple je kak umi nak explain pasal antibiotik ni.Ni beberapa perkara penting pasal antibiotik yang wajib terutama mommy daddy kena tahu.

1.APA ITU ANTIBIOTIK?
Antibiotik adalah sejenis ubat dibuat dari bahan kimia. Kerja dia hanya bunuh kuman atau bantutkan pertumbuhan kuman jenis BAKTERIA. Lain dari bakteria bukan kerja dia. Selsema,batuk dan demam ni kuman diorang jenis VIRUS. Jadi buang masa je telan antibiotik. Sebab antibiotik hanya berkesan untuk bunuh bakteria bukan virus ye.Dah la buang masa, bagi mudarat pulak tu kat badan. Aduii.

2.KENAPA BATUK,SELSEMA TAK PERLU ANTIBIOTIK?
Penyebab terjadinya batuk,selsema adalah VIRUS.Antibiotik hanya berkesan ke atas BAKTERIA sahaja bukan pada virus tau. Biasanya selsema batuk ni akan hilang dengan rehat serta pengambilan air secukupnya walaupun tanpa penggunaan antibiotik. Ada yang guna alternatif rawatan semulajadi.Itu terpulang pada individu. Asalkan bukan dengan makan antibiotik ye.

3.APA KESAN SALAH GUNA ANTIBIOTIK?
Akan berlaku kerintangan terhadap bakteria. Senang kata,bahasa johornya Bakteria tak lut dengan antibiotik. Bakteria menjadi semakin KEBAL dan KUAT. Menyebabkan jangkitan jadi lebih teruk dan tak boleh disembuhkan dengan antibiotik yang sama. Doktor terpaksa gunakan antibiotik yang lebih kuat kerana yang lama tidak berkesan. Jika antibiotik yang kuat ini pun disalah gunakan, maka bertambah la kuat dan kebal bakteria terhadap antibiotik.Ia akan berterusan sehingga tiada lagi antibiotik yang berkesan terhadap badan.Ini lah dinamakan kerintangan antibiotik.Badan dah tak dapat terima sebarang antibiotik untuk bunuh bakteria.

4.MACAM MANA NAK ELAK DARI TERJADINYA  KERINTANGAN ANTIBIOTIK?
-Elak minta antibiotik daripada doktor.
-Makan antibiotik ikut masa yang sama dan dos yang diberikan doktor.
-Habiskan antibiotik dalam waktu yang ditetapkan walaupun sudah sembuh.
-Jika ada baki antibiotik, buang terus. Jangan guna semula antibiotik untuk penyakit yang sama di kemudian hari.
Kalau korang rajin,boleh g kat kaunter farmasi kerajaan,masukkan kat kotak pemulangan ubat yang tidak digunakan atau expired.
-Jangan beli antibiotik di farmasi (jika ada yang menjualnya).
.
Sekarangkan info semua dihujung jari telunjuk kann.So, tips tambahan dari kak umi,apakata lepas dapat ubat dari doktor tu Gugel la nama ubat yang korang dapat tu.Cek samada antibiotik tu common used untuk sakit yang korang alami atau tak.

Banyak kes, pesakit diberi terus antibiotik berdos tinggi dan dari kelas yang tinggi (antibiotik pun de kelas/level tertentu tau ) supaya cepat sembuh sedang kan ia perlu dimulakan dengan dos yang rendah.Jika tidak berkesan baru lah dinaikkan sedikit dos ubat dan jenis kelas.

Kesannya memang lah sakit cepat sembuh tapi jika sudah terbiasa ambil, kesan jangkamasa panjang antaranya kegagalan fungsi buah pinggang,alahan pada kulit dan paling ngeri sekali boleh bawa maut.

So,jadilah rakyat yang bijak ok.Sayangi diri ,Sayangi family. ❤️❤️
.
Nak share silakan.Gigih tau cari bahan 😅

#KakUmiSharing


RAWAT DEMAM/BATUK/SELSEMA MALAHAN RESDUNG ANDA DENGAN PRODUK BERASASKAN HERBA DAN BAHAN ALAMI BY MHAMSB
HUBUNGI: 013-5819100 UNTUK KETERANGAN LANJUT

Khamis, Mei 25, 2017

Gastrik oh gastrik

Assalamualaikum

DULU, COKLAT TEMAN SETIA AKU.

Teringat kak umi sorang teman ni. Atie nama dia. Atie ni de #Gastric sejak dari remaja lagi.Kalau lambat makan,perot mula memulas sakan. Ulu hati terasa pedih.Air mata jadi peneman.

Atie ni takut ubat.Jadi, kalau terkena gastric dia makan #Coklat.Kata atie,kalau makan coklat gastric dia mesti ok.Kurang sakit katanya.Bila tanya kenapa coklat, bukan makanan lain macam susu ke?Jawab atie,agaknye sebab manis kot. Makan coklat sakit dia akan kurang.  Lagipun, dia tak suka susu.Coklat suka lah. Pulakk dah.

Semakin meningkat usia, Atie sering alami gastric.Satu hari,dia terbaca testimoni satu minyak ni bagus untuk legakan sakit akibat gastric.Terus Atie beli RM39 sebotol. Ada kandungan gamat gold,pati minyak kayu putih dan habbatussauda.Wah,ini herba terbaik ni.Atie nekad nak cuba sebotol.Lagi pun dia taknak ambil coklat dah.Takut kencing manis pikirnya.

Alhamdulillah, sekarang kemana je dia pergi, #MinyakHerbaAsmak jadi teman setia.Bila gastric datang, Atie cuma sapu kat perut dan keliling pinggang je. Bangun tido,lega dah sakitnya.Tak perlu coklat lagi.Yahoo.Syukur sangat.

Eh, korang tau tak gastric tu apa?Ni ha kak umi dah siap gugel kan untuk korang.Mohon baca ya.Nanti boleh la jadi doktor anak sendiri. kot diorang tanya kan 'mommy,gastric tu apa?coklat ke?sedap tak?' Mommy is garu kepala sambil gigih skroll fb kak umi.heh!

#MinyakHerbaAsmak
#SapuanYangMelegakan

#KakUmiSharing


LEGAKAN KESAKITAN ANDA DENGAN SEBOTOL MINYAK HERBA ASMAK
10ML RM18
30ML RM39
HUBUNGI: 0135819100 (BASARIAH)

Rabu, Mei 24, 2017

BEDAK ASMAK BANTU RAWAT KULIT SECARA ALAMI

Assalamualaikum

Jom cuci mata tengok testimoni ni




Dengan hanya rm38 sebotol, anda pasti berpuas hati.

Hubungi saya segera!
013-5819100 - basariah

Selasa, Mei 23, 2017

Bebas asma dengan Rm39!

Assalamualaikum

KISAH INI ADALAH KISAH BENAR YANG BERLAKU PADA DIRI SAYA

Macam tak percaya saya sebenarnya..Takkanlah hanya dengan minyak herba boleh sembuh asma?Takkan sapu-sapu dah elok?Macam tak masuk akal.Inilah antara persepsi awal saya.
Tapi akak ni dah tunjukkan banyak bukti testimoni kat saya.Ada semua peringkat umur yang dah berjaya sembuh asma.

Dengan tidak yakin saya pun cubalah bagi minyak tersebut pada anak saya yang dah lama asma.Anak saya ni kalau tak pergi hospital ambik nebulizer tak sah.Malam-malam tengah tidur terpaksa ke hospital ambik neb bila asma dia menyerang.Saya pun ada asma.Nasib baik isteri tak ada asma.Bolehlah dia tolong bawa kereta bila saya kena asma sampai tak boleh nak buat apa.

Macam-macam saya dah cuba sebenarnya.Tapi semuanya tak berkesan.Ada yang cadangkan pemakanan dan supplement.Tapi tak boleh nak konsisten la.Lagipun nak kena makan setiap hari.Mana saya mampu nak beli mahal-mahal tambahan pula asyik lupa.
Oklah ..saya cuba minyak akak tu dengan tak berapa yakin.Tapi akak tu pesan "Dik,kalau nak cuba,kena yakin tau.Minyak ni cuma asbab je.Semuanya atas izin Allah swt.Adik kena yakin minyak ni boleh jadi asbab kesembuhan adik.Barulah boleh sembuh.Ikthiar ye dik,yang penting awal-awal ni konsisten dan istiqomah.." kata kakak tu pada saya.

"Ye la akak..saya cuba"
Balik rumah,saya pun sapu pada anak saya yang kebetulan memang tengah asma dan kena bawa ke hospital setiap hari.Tak sampai sejam sapu,anak saya muntah-muntah.Habis keluar kahak dan lendir.Baru teringat..akak tu dah pesan..kalau muntah,baguslah.Maknanya kahak dia banyak.Biar ia keluar..
Subhanallah...Maha Suci Allah.Malam tu saya tak perlu dah ke hospital sebab lepas anak saya muntah tu..dia tidur dengan lena sekali.Macam tak percaya saya dibuatnya.Esok saya suruh isteri sapu je hari-hari.

Saya pun pakai untuk diri sendiri.Saya pakai kerap macam akak tu ajar.Selalunya kalau tugas saya tu kena stay di ofis dan kena aircond,saya cepat kena asma.Tapi alhamdulillah,sejak amalkan minyak tu..saya dah tak kena asma lagi!
Kini dua bulan dah berlalu.Sejak gunakan minyak ajaib ni,kami sekeluarga dah jimat banyak.Tak perlu ke hospital,jimat masa,wang ,tenaga dan rasa lebih tenang.Sekarang saya pakai malam sahaja lah.Syukur..akhirnya ada juga penawar untuk penyakit asma ni.
Saya suruh mak mertua saya yang asma pun guna,syukur dia dah sihat sangat sekarang.Dah boleh pergi surau lagi.Sesekali dah boleh ikut kami pergi berjalan.Kalau tak dulu duduk di rumah je tak larat nak ke mana-mana.Mak mertua saya kata minyak ni lenguh,sakit badan dan lutut pun boleh sebab dia saja cuba,menjadi.

Betullah akak tu cakap,minyak ni juga boleh pakai untuk sakit gigi,tergeliat,terbakar,lenguh,sakit badan,bengkak selain semput,lelah,asma,batuk,selsema dan kahak.Memang kena ada di setiap rumah minyak herba yang ajaib ni.

Kalau anda pun ada masalah asma,batuk,selsema,kahak dan yang sewaktu dengannya macam kat atas ni,boleh hubungi penjual minyak yang akak tu cerita.Ini contact dia :

Nama : Cikgu Basariah
013-5819100
Whatsapp je "Minyak" kat no dia..nanti dia balas.

Semoga dengan perkongsian pasal minyak ajaib ini boleh menyelesaikan masalah anda semua.
Simpan no penjual tu..jangan lupa
Rm39 je sebotol.Bukan mahal pun berbanding apa yang anda akan dapat.

Harap perkongsian tentang minyak ajaib ini bermanfaat.Saya cerita sebab dah berkesan pada saya,insyaAllah berkesan kepada orang lain juga :)
Kini hidup kami bertambah ceria selepas sembuh dari asma.Dah boleh berjalan-jalan ke sana sini tanpa asma.Anda pun boleh !


Isnin, Mei 22, 2017

Kronologi penggunaan Asmak herbs

Assalamualaikum

Hari ni cikgu nak kongsikan pengalaman seorang agen menggunakan Asmak Herbs untuk merawat resdung beliau. Jemput baca sampai habis tau..

saya share kronologi saya guna asmak herbs 👇🏽..Ini saya sendiri test..
......

HIDUNG GATAL2 TAK KIRA MASA/ BERSIN TAK KIRA MASA/ JERAWAT TUMBUH HILANG BERGANTI...Kwn2 bagitahu itu mungkin GEJALA RESDUNG. SO saya terpanggil MENCUBA ASMAK HERBS.. Ini Kisah Benar, saya sendiri menguji keupayaan PENAWAR RESDUNG ASMAK HERBS menangani masalah saya.
====================================
2/12/2016
->Mkn 2 biji tgh hari & 2 biji mlm. Tidak ada apa2 kesan.
3/12/2016
->Bgn pagi hidung bau x menyenangkan, hidung bila usik ada putih2. Lepas mandi terus sapu Minyak Herba Asmak di dlm hidung, btg hidung dan dahi.
->Lepas sarapan ambil 2 biji. Dlm x smpai 1 jam ada kesan gtl2 dimuka & mata.
->Lepas mkn tgh hari ambil 2 biji & sapu Minyak Herba Asmak di dlm hidung,btg hidung dan dahi. Kesan gatal2 dimuka & mata masih ada.
->Bgn tidur jam 4 lebih ptg kulit kepala rasa gtl2, dibhgian muka dn hidung semakin krg gatal2.Hidung dah krng bau x menyenangkan.
->Lps mandi petang sapu minyak herba asmak tmpat biasa.
->Lps mkn mlm ambil 2 biji. Kesan gtl2 muka,hidung & kepala masih ada.
4/12/2016
->Lepas mndi sapu Minyak Herba Asmak seperti biasa. lps sarapan ambil 2 biji kapsul. Harini gatal2 dah tak ada, cuma mcm ada kahak dkt tekak.
->Tgh hari mkn 2 biji.
->Ptg lepas mandi sapu minyak mcm biasa, dan kahak berjaya dikeluarkan masa mandi.
5/12/2016
->Lps mandi sapu minyak. Gatal2 n bersin x de lagi.
->Tgh hari ambil 2 biji lps mkn.
->Mlm ambil 2biji lepas makan
6/12/206
->Tgh hari 1 biji lps min.
->Mlm 1 Biji lps mkn
->Gatal2 tak de, bersin x de, bau tak menyenangkan pun dah hilang.
7/12/2016
->Tgh hari 1 biji lps mkn
8/12/2016
->Tgh hari 1 biji lps mkn
9/12/2016
->Berhenti

*guna 22 biji jer. Memang jimat..



Berminat mencuba Asmak Herbs kapsul penawar resdung herba ni?

Hubungi cikgu : 013-5819100

Cod Teluk Intan
POS SELURUH MALAYSIA

Ahad, Mei 21, 2017

Madu halia BENTONG by Asmak

Assalamualaikum

Anda pasti dah tahu khasiat madu asli. Tapi pernahkan anda dengar tentang madu halia bentong?

Mai nak cerita sikit..



🐝Madu Halia Bentong baik untuk merawat masalah batuk kering, batuk hingga hilang suara dan selsema
🐝Ia juga membantu memanaskan badan dan melembabkan hati
🐝Halia madu membantu pencernaan ke arah lebih baik
🐝Menguatkan antibodi badan
🐝Membantu melancarkan peredaran darah
🐝Ia juga berupaya mematikan bakteria dan sel kanser
🐝Boleh di gunakan untuk masalah saraf
🐝Mengurangkan tekanan darah tinggi
🐝Membekalkan tenaga
🐝Mengawal berat badan
🐝Baik untuk minda
🐝Membekalkan oksigen ke seluruh tubuh badan
🐝Melawaskan pembuangan air kencing
🐝Melegakan "morning sickness"
🐝Mengelakkan masalah usus
🐝Bagus diamalkan selepas bersalin
🐝Mencuci darah kotor

Kenapa halia bentong mahal? Halia ni ditanam di kawasan yang bersih dan mendapat aliran air sungai bukit yang tidak dicemari tau. Makanya, kualiti lebih baik dan pastinya suci lagi selamat.

Berminat mencuba madu halia bentong ni?
Hubungi: 013-5819100 (basariah)

Sabtu, Mei 20, 2017

Tanda dan gejala LELAH

Assalamualaikum

Tahukah anda?

Lelah merupakan suatu keadaan di mana terdapat peningkatan kepada tindakbalas bronkus kepada rangsangan tertentu. Disebabkan oleh ini, terdapat penyempitan pada salur udara dan, lapisan pada salur udara juga mengalami keradangan dan terdapat peningkatan di dalam penghasilan lendir. Biasanya, penyakit ini bermula pada zaman kanak-kanak dan jarang berlaku selepas berumur dua puluh lima tahun. Kerapkali, pada 30% kes-kes, terdapat sejarah lelah pada keluarga pesakit.

:::: Tanda-tanda dan Gejala-gejala ::::

Lelah adalah berepisod. Di antara serangan-serangan, terutamanya pada kanak-kanak, mungkin tidak terdapat gejala-gejala langsung. Sebelum serangan-serangan tersebut, kadang-kadang pesakit mengalami bersin, perasaan ingin kentut atau gelisah dan mudah tersinggung. Gejala-gejala biasanya adalah lebih tenat pada awal pagi. Seorang pesakit mungkin mengalami lebih dari satu gejala seperti :

Batuk.
Pernafasan termengah-mengah – Bunyi bising semasa bernafas.
Perasaan ketat pada dada.
Kesukaran bernafas, terutamanya apabila menghembus keluar.
Nafas yang pendek.

Pada kanak-kanak yang kecil, tulang rusuk bawah akan tertarik ke
dalam semasa bernafas.

Semasa serangan berulang-ulang atau yang tenat, pesakit mungkin menjadi sianos
(pewarnaan biru dan pucat serta nadi menjadi deras)

::::: Tabiat-tabiat Baru :::::

Belajar untuk beristirehat.
Cergaskan diri anda. Senam untuk meningkatkan muatan paru-paru anda.
Pakai rantai tangan pengenalpasti lelah.
Simpan bekalan ubat-ubat lelah yang secukupnya.
Elakkan merokok.
Elak persekitaran yang berhabuk dan tercemar.
Elak faktor-faktor pencetus yang dikenalpasti.
Simpan nombor telefon doktor anda dan hospital tedekat pada tempat yang mudah dicapai.
Jangan memberhenti atau memulakan perubatan tanpa berunding dengan doktor anda.
Runding dengan doktor atau pegawai farmasi anda jika anda mempunyai sebarang
kemusykilan tentang ubat-ubatan yang diambil atau mengenai penggunaan penyedut
(inhaler) yang betul.

Dengan pengurusan yang betul, seseorang pesakit lelah dapat menjalani kehidupan yang normal.

Sumber : efarmasi.com.my

Berminat untuk mencuba alternatif terkini sembuhkan lelah dan tak perlu bergantung lagi dengan inhaler?

Sesuai untuk semua peringkat umur

Minyak Herba Asmak ~

Berminat untuk mencuba alternatif terkini sembuhkan lelah dan tak perlu bergantung lagi dengan inhaler?

Sesuai untuk semua peringkat umur

PM kami atau SMS/Call /Whatsapp Cikgu Basariah 013-5819100 sekarang!


Jumaat, Mei 19, 2017

Nak hilangkan resdung?

Assalamualaikum

NAK HILANGKAN RESDUNG
Masalah Resdung Menjadikan Hidup Anda Tidak Keruan?


Resdung merupakan antara penyakit yang paling popular dihidapi oleh masyarakat kita tanpa mengira golongan. Kajian menunjukkan bahawa 1 daripada 4 penduduk Malaysia mengalami masalah ini.

Antara tanda-tanda yang menunjukkan bahawa kita mengalamai penyakit resdung ialah apabila mengalami masalah-masalah seperti berikut:



Sering mengalami hidung tersumbat
Mempunyai lendir dari hidung dan tekak
Sakit atau rasa berat muka terutama kawasan diantara mata
Sakit tekak yang berpanjangan dan berulang
Demam atau rasa tidak sedap badan yang berpanjangan
Gejala alahan hidung seperti kerap bersin terutamanya pada waktu pagi, gatal hidung
Mengalami jerawat di muka dan badan
Nafas berbau
Kulit kepala berkelumumur, gatal dan rambut gugur
Sering berasa sakit kepala, pening dan migrain

“Selalu beli ubat resdung kat klinik. .bile makan tu tak hilang pun. .mgantuk je”tpi skrng ALHAMDULILLAH tiap2 pagi dah tak selsema”TERBAIKK”nati nak rty mintk pulak. . .sebab anak akak ada semput”

#AsmakHerbs


Khamis, Mei 18, 2017

Minyak Herba Asmak Original

Assalamualaikum

Best ke minyak ni sis? Eh ,kalau hakak puji melambung,ekau kata syok sendiri.Tapi. memang betul pun. :-

👇👇👇👇👇

1.Minyak ni dilahirkan hasil dari ramuan herba terpilih.Ada 3 ramuan penting.Yang lain secret resepi.Hiii :-)

-Habbatussauda a.k.a jintan hitam.
-Gamat Gold.
-Pati minyak kayu putih.
Semua ni ada khasiat yang tersendiri.Nanti kita share ye.

2.Kesemua ramuan ni dimasak,di adun,digodak oleh pakar perubatan tradisional.Bukan orang biasa biasa taw.

3.Proses pembuatan minyak adalah melalui teknologi terkini.Sebab tu struktur minyak ni cair,serdak halusss dan mudah meresap ke kulit lepas disapu.

4.Semua dos atau sukatan dan jenis bahan dalam minyak ni telah lulus ujian makmal. Mudah kata,tiada bahan kimia yang merbahaya.
Menthol pun dari ekstrak tebu u olls.

5.Dibuat di kilang bertaraf GMP dan banyak memenangi pelbagai anugerah.Ang jangan tanya mana kilang tu ye.Hakak pun tak pernah tanya sebab bukan nak wat lawatan sekolah pong.ahaahaha.

6.Dah namanya buat kat kilang GMP, opkos la dijamin SUCI, HALAL dan SELAMAT.

7.Ni paling best,sedang menunggu approval dari KKM untuk dapatkan meditag hologram KKM yang ori.Proses ni ambil masa yang lama,jadi jika dah lulus akan kami heboh kan semalaya.heee

8.Kegunaan adalah pelbagai guna.Dari bayi comel cute tu sampai ke orang tua boleh pakai.

Setiap orang keberkesanan tak sama.Ikut peel badan masing masing.Ada lambat,ada yang cepat.Yang penting jangan putus asa.

Jangan malas sapu lagi lagi masa kena selsema,batuk dan asma.Kalau #malas, jawapannya #malas juga lah penyakit nak keluar dari badan.Doa minta Allah bagi sembuh tu jangan dilupain juga 😂😂😂


Dapatkan Minyak Herba Asmak Di sini 👇
0135819100
Basariah

Rabu, Mei 17, 2017

Penawar asma paling mujarab

Assalamualaikum

Semua Ibu-bapa Inginkan Yang Terbaik Untuk Anak Mereka

Tambah-tambah lagi anak yang menghidap penyakit kritikal seperti asma

Sudah berkali-kali iklan Facebook, video dalam Youtube, testimonial, gambar, artikel dalam blog telah ditunjukkan pada golongan ibu-bapa ini, tetapi masih tidak mahu mengalah dan putus harapan pada hospital dan perubatan moden

Kerana apa? Mengapa masih lagi mengharap dan bergantung dengan perubatan yang menyeksakan itu?

Kerana ikhtiar...

Mereka tiada ikhtiar lain, tiada usaha untuk cari jalan penyelesaian lain, sebab itulah mereka masih tidak mahu berganjak daripada terus menggunakan produk dan servis dari hospital.

Minyak Herba Asmak yang harganya RM39 sahaja

Kaya dengan khasiat herba berkualiti tinggi

Habbatus Sauda
Gamat Gold
Minyak Kayu Putih

Dan yang lebih penting tanpa bahan kimia terlarang.

Ini adalah ikhtiar tradisional

Khasiat bahannya diketahui bagus dari zaman nenek moyang kita lagi

Kenapa nak takut?? Nak takut apa dengan perubatan tradisional??

Cuba bagitahu saya sekarang
Ni nombor telefon saya 013-5819100 (basariah)



Selasa, Mei 16, 2017

Selamat Hari Guru 2017!

Assalamualaikum

16 Mei setiap tahun hari yang ditunggu-tunggu para guru. Duhai pelajar, curilah masa walau sedetik dalam sehari untuk mendoakan para guru. Semoga semua guru dirahmati Allah dan berbahagia di dunia dan di akhirat.

Selamat hari guru buat semua rakan guru seluruh dunia!


Mencari hadiah untuk guru anda? Hadiahkan set Asmak!
Hubungi: 013-5819100 (basariah)
* dapatkan hadiah misteri buat pembeli sempena hari guru hari ini! 😘😘😘😘

Isnin, Mei 15, 2017

PENGAKUAN PENGGUNA MINYAK ASMAK

Assalamualaikum

PENGAKUAN SEBENAR SEORANG IBU

Koleksi botol minyak herba asmak akak.

Ada 1 kotak lagi disimpan.. huhu..

Penggunaan yg konsisten setiap hari..

Anak  akak 3 org.. semua ada masalah asma.

Sejak amalkan minyak herba asmak..

Ketiga2 mereka jarang dah jumpa doktor.

Asma pun jarang menyerang..

Tiap kali selesema batuk dan asma.. akak cepat2x sapu minyak herba asmak.... sekurang2 kesakitan dpt d cegah lebih awal dr menjadi semakin teruk..

Jgn tanya berapa RM akak habis utk kesihatan anak2 sampaikan dulu akak beli 1 mesin nebulizer utk kes kecemasan d rumah..tiap kali nk balik kpng suami.. akak mesti bawa mesin tu balik kpng..sebab akak takut anak2 sensitif terdedah dgn cuaca sejuk waktu malam d kpng suami. Tapi kini... akak boleh lupa bawa mesin tu lagi tiap kali balik kpng... sebab akak SENTIASA INGAT KENA BAWA STOCK MINYAK HERBA ASMAK LEBIH KALAU NAK KEMANA2.. dah jadi satu KEMESTIAN YG WAJIB ADA DALAM BEG. :)

Minyak herba Asmak ikthiar akak utk anak2.
Alhamdulilah banyak perubahan positif pada kesihatan anak2 setakat ini..

#rutinhariananak2akak

by :  Puan Hamsiah Abdul Rahim


Dapatkan minyak herba Asmak dengan menghubungi:
0135819100
Basariah

Ahad, Mei 14, 2017

Selamat Hari Ibu

Assalamualaikum

Selamat hari ibu buat ibu, Bidah Bt Rejab dan ibu mentua, Aminah Binti Saad. Semoga Allah kurniakan kesihatan yang baik buat kedua-dua ibu yang dicintai.



Hadiahkan ibu dengan Minyak Herba Asmak, Jus Asmak Gold atau mana-mana produk istimewa Asmak By MHAMSB.
HUBUNGI: 013-5819100 (BASARIAH)
Hadiah misteri menanti pembeli sempena hari ibu ini! 😘

Sabtu, Mei 13, 2017

Masalah wanita?

Assalamualaikum

Nahh Asmak Queen

Untuk puan2, Cik Puan, adik kakak yang ingin mengekalkan kecergasan dalaman atau merawat masalah kesihatan Wanita seperti masalah keputihan & sebagainya.

60 biji sebotol
Penggunaan sebulan
Harga Pengenalan HANYA RM59
Harga Asal: RM69
JIMAT: RM10

JAMU perasa coklat yang pertama di Malaysia

Memang sedap...

Hanya yang Terbaik dari ASMAK 👩‍❤‍💋‍👩



Hubungi: 013-5819100 (Basariah)

Jumaat, Mei 12, 2017

Katalog produk MHAMSB 2017

Assalamualaikum

🌻 JUS ASMAK GOLD  🌻
✔Sebagai pelengkap kepada Minyak Herba Asmak
✔Sesuai sekali untuk yang menghidap asma yang agak teruk
✔Juga melegakan batuk, kahak dan selsema, menguatkan ketahanan badan dan meningkatkan kesihatan supaya lebih cergas dan aktif.
✅Boleh diambil seawal usia 3 tahun

🌻MINYAK HERBA ASMAK🌻
✔ Sesuai untuk batuk, kahak & selesma.
✔ Boleh juga digunakan juga untuk masalah digigit serangga, luka, tergeliat, terkena api, bengkak, lenguh, sakit gigi, kembung & sakit perut.
✔ Terdapat minyak habbatussauda', minyak zaitun, minyak kelapa, pati gamat, herba & akar kayu terpilih.
✅ Sesuai dari bayi baru lahir sehingga warga emas

🌻 ASMAK HERBS🌻
✔ Membantu melegakan Resdung & alahan
✔ Juga membantu masalah semput,jerawat
Sakit kepala,demam,sakit badan & eczema secara dalaman
✅ Sesuai dari usia 4 tahun ke atas

🌻BEDAK ASMAK🌻
✔ Merawat ruam pada bayi, ekzema, psoriasis, kudis buta, kurap, panau, kayap, gatal, cacar air, luka dan lain-lain.
✔Diperbuat dari bahan semulajadi 100% iaitu bedak tanah liat putih berkualiti tinggi
✅Sesuai dari bayi baru lahir sehingga warga emas

💝 ASMAK QUEEN 💝
✔Membantu menyelesaikan masalah dalaman wanita seperti keputihan, senggugut, kesuburan serta menambah keanjalan bahagian intim wanita. Boleh digunakan seawal 18 tahun. Tidak sesuai untuk ibu mengandung.
✅ Diperbuat dari gabungan herba seperti ubi putih, kacip fatimah, manjakani, betik hijau, dong quai dan lain-lain herba yang pastinya membantu seseorang wanita bertenaga dan kekal anggun sepanjang hari.
✅Tablet kunyah berperisa coklat yang enak! 😍

Berminat nak tau lanjut meh klik link kt👇
http://www.wasap.my/60135819100/

Rabiahtun (SD05701)
Stokis MHAMSB

#info MHAMSB #keluarga  #jusAsmakGold #MinyakHerbaAsmak #Asmak herbs #BedakAsma  #lelah #semput #batukkahak #selsema #demam #kekalsihat #inshaallah # #jomcuba #sayaguna #sayajual


Khamis, Mei 11, 2017

Ewwwww...gelinya 😱😱😱😱

Assalamualaikum

Kisah benar bergambar
(Maaf gambar kurang menyenangkan)

Hidung terasa ade lendir....
Dh 3, 4 hari mcm ni....
Bila hembus x lepas...lendir pekat...sudahnya sedut nafas kuat2, ada rasa lendir kt tekak baru dapat buang....kalau hembus kt hidung memg x blh kuar...
Nak tido pun x lena....
Asyik terjaga....
Malam td sapu minyak asmak kt dahi,hidung,leher...
Extra kt lubang hidung lg...
Rasa berangin minyak ni...
Dapat la tido....pagi ni bangun,rasa x selesa lg
dlm hidung....lendir pekat ni susah betul nk keluar....
Try la hembus kt hidung kuat2.....
Ni hasilnya . ...terkejut 🙊 akk pg ni....bercelaru dlm fikiran...x tahu apakah ini..kalau blh nk pegi hantar sample kt lab..nk tgk ape ke bendanya ni...tp bila fikir blk , ni la produk2 lame yg tkumpul dlm hidung selama ni....Dengan izin Allah,lepas pakai MINYAK HERBA ASMAK , keluar hasilnya... Alhamdulillah...
Hidung lbh selesa...
Kepala pn dh x bdenyut2..

-Pn. ila , Batu Pahat-

Tengok kat bawah ni hasilnyeee....👇👇👇👇👇👇👇


Hilangkan segala ketidakselesaan yang mengganggu hidup anda dengan Minyak Herba Asmak. Setiap sapuan amat bermakna.

Hubungi: 013-5819100 (Basariah)


Rabu, Mei 10, 2017

CARA MELANCARKAN PERNAFASAN

Assalamualaikum

Inginkan pernafasan lebih lancar?

Jom dapatkan set ini. Berbaloi-baloi!



Pm/whatapps ke: 013-5819100


Selasa, Mei 09, 2017

Punca Resdung

Assalamualaikum

Resdung sebenarnya berpunca dari jangkitan bakteria ke atas hidung dan rongga-rongga sekitar bahagian dalaman tulang muka yang bersambung ke hidung melalui saluran-saluran yang sangat kecil yang dipanggil sinus.

Penyakit resdung ini bukan sekadar mengganggu aktiviti fizikal tetapi juga mengganggu kesihatan mental anda. Ini kerana pesakit resdung sangat mudah mengalami sakit kepala serta mengalami kesukaran untuk bernafas sehingga mengganggu aktiviti harian anda.

Kebiasaannya pesakit resdung akan kerap bersin, alami dengkuran kronik, mengalami batuk, gatal-gatal hidung serta sentiasa berasa letih dan sakit kepala pada waktu pagi. Jika ia semakin kronik, ia mampu menyebabkan telinga pengidap pekak

Alahan terjadi apabila perubahan cuaca, telinga tengah dan tekak membengkak akibat menghidu debunga, hama serta habuk. Perkara itu berlaku kerana hidung mula bertindakbalas lalu mengakibatkan simptom seperti bersin, selesema, gatal mata serta hidung berlarutan.

Mungkin itu kesan yang mudah terlihat dan dirasai namun ketahuilah bahawa penyakit resdung ini akan menjadi bahaya bila sampai tahap kronik ianya boleh membawa maut! Bukan hendak menakutkan anda semua tetapi ini adalah kenyataan yang perlu diketahui.

Resdung di kalangan kanak-kanak menyebabkan ia merebak ke dalam mata, mengakibatkan jangkitan sellulitis dan nanah (abses) mata. Sekiranya ia dibiarkan, ia boleh menyebabkan mata menjadi buta.Punca yang menyebabkan kanak-kanak berisiko menjadi buta kerana dinding pemisah ethmoid dengan mata sangat tipis di mana sinus frontal mereka masih belum terbentuk.Sehubungan itu nanah akan dikeluarkan dari rongga mata.

Pada tahap kritikal doktor akan membuat satu laluan supaya cecair dari sinus ethmoid dapat dikeluarkan dari hidung dan ia tidak bertakung lagi.

Bagi orang dewasa, nanah dari sinus frontal tidak dapat keluar dari hidung dan akan masuk memenuhi ruang dalam otak. Dinding pemisah ini menjadi semakin tebal dan sinus frontal telah terbentuk dengan sempurna.Bagaimanapun, keadaan ini mengakibatkan ostia mudah tersumbat. Bahagian sinus maxilla merupakan kawasan yang sering dijangkiti resdung, tetapi komplikasinya amat jarang berlaku.Ini kerana nanah tidak boleh menembusi dinding maxilla yang tebal. Namun, sekiranya nanah merebak ke dalam otak, pesakit perlu menjalani pembedahan sinus frontal dan pembedahan neurosurgery. Bagi kes-kes seumpama ini, kadar kematian meningkat hingga 40 peratus.

#InfoResdung
#ByAsmakHerbs

Asmak Herbs merupakan kapsul herba penawar resdung yang terdiri dari campuran herba bebas steroid. Beratus-ratus testimoni positif telah diterima sejak Asmak Herbs dipasarkan di Malaysia.

Ingin mencuba Asmak Herbs keluaran MHAMSB? 

HUBUNGI: 013-5819100 (BASARIAH)



Isnin, Mei 08, 2017

Penangan JAG

"Dah Tahu Mak Tak Boleh Minum Manis, Yang Kau Bagi Jugak Jus Ni Kenapa?!"
.
.
Hoish Awat Ni??
.
Ni semua sebab penangan JUS ASMAK GOLD LAH!
Jus Lemon dengan 11 Herba Premium~!
.
.
11 Herba?
Soheh mahai nih…
.
.
Harga Tak Sampai RM50 pun lah~
Isipadu pun 350ml
Banyak tul!
.
Sedap! Pekat! Yang penting~
Mak-mak kita yang pantang manis2 pun boleh minum
.
Jangan risau lah~
.
.
=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
RAMUAN JUS ASMAK GOLD
=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
.
1. Lemon
2. Epal Hijau
3. Halia
4. Bawang putih
5. Bayam
6. Capsicum
7. Oregano
8. Timun
9. Echinacea
10. Stevia
11. Likoris
12. Dong Quai
.
.
Tengok ramuan pun dah tahu~
Nak turunkan berat badan pun boleh
Nak cergaskan badan pun boleh
.
.
Tapi yang paling cek suko
Kalau yang ada batuk, selsema dan demam,
Makan ja hari ni, esok Insyaallah, dengan izin Tuhan
Dah tak ada lagi, sihat teruih!
.
.
Wasap kita cepat2
http://www.wasap.my/60135819100
http://www.wasap.my/60135819100
http://www.wasap.my/60135819100
.
ATAU
Nak lagi cepat sepantas Lambo
Call teruih nomboq ni
0135819100
.
.
.
.
Jangan lupa noh
http://www.wasap.my/60135819100



Ahad, Mei 07, 2017

Doa untuk meredakan semput / asma

Assalamualaikum

Semput? Sesak nafas?

Jom cuba baca doa ini.

Semoga bermanfaat.


Dapatkan Jus Asmak Gold dan Minyak Herba Asmak daripada agen MHAMSB seluruh Malaysia atau hubungi: 013-5819100 (basariah)

Sabtu, Mei 06, 2017

syyyyhhhh..rahsia ni...

Assalamualaikum

Macam Mana Cara Nak Buat Suami Tak Jadi Nak Marah Kita?

Walaupun Kesilapan Yang Dah Buat Banyak Kali

Sesuai untuk para isteri yang selalu buat silap dan selalu kena marah dengan suami

Bila silap beli barang sebab tak tengok dulu,
Bila kita gurau2, saja2 nak kacau dia tidur,
Bila cancel plan last minute,
Bila plan dah confirm tapi lambat bersiap pulak

Mesti, selalu kena marah!

Kita ni perempuan,
Macam-macam perangai,
Memang tak boleh duduk diam.

Kalau dah tak leh duk diam tu kira ok la,
Jangan biar isteri duduk diam,
yang tu baru tak ok

Risau sangat2 kalau dia selalu marah2 kita macam ni nanti…

Macam mana kalau…
dia dah tawar hati ngan kita?
dia dah ada hati kat perempuan lain? (padahal perangai pompuan tu pun sama macam kita)

Haish tak boleh kalau macam ni lama-lama
Nak biarkan ke?
Tak boleh biarkan laa…
Mesti kena cari rantai ni
Ikat dia
Jangan biar suami larik!

Ikat dia dengan…

Asmak Queen
Dirumus khas untuk perempuan yang ingin menjaga kesihatan dalaman dan tampil sihat serta bertenaga.
Juga boleh melindungi diri dari api kemarahan suami
Membantu menyelesaikan masalah perempuan seperti keputihan, kitaran haid dan bahagian intim perempuan

60 Tablet kunyah perisa coklat berharga RM69
Sekarang harga pengenalan RM59 sahaja

Kandungan:
Ekstrak Kacip Fatimah
Ubi Puteh
Betik Hijau
Akar Dong Quai
Serapat
Vitamin A
Kunyit
Perasa Coklat

Jangan biarkan suami marah kita sangat2
Dapatkan Asmak Queen sekarang dari agen yang sah

BASARIAH - 0135819100


Jumaat, Mei 05, 2017

Kasih seorang anak

Seorang Bapa Telah Dipaksa Anaknya Menelan Kapsul Ini

Kesilapan Paling Besar Telah Dilakukan Yang Tak Patut Diulangi Sesiapapun

Jika Anda Sayang Bapa Anda…

Setiap kali melihat bapanya resdung,
Bapanya akan bersin tak berhenti-henti,
Gatal-gatal hidung,
Mata kemerah-merahan

Sedih sayu hati si anaknya, Zawiyah
Melihat bapanya, Michael
Selalu menderita resdung

Zawiyah nekad ingin menamatkannya
Menamatkan resdung bapanya

Bermacam jenis ubat, pil dan terapi
Zawiyah beli dan bawa pulang untuk bapanya

Semuanya tak memberi kesan langsung
Membazirkan wang dan masa

Sehingga satu hari
Bapanya tidak mahu lagi
Nekad tidak mahu cuba apa-apa lagi

Zawiyah memaksa juga bapanya
Kali ini hanya kapsul herba

Asmak Herbs dari kayangan MHAMsb
Syarikat yang baru membangun
Rakus mengeluarkan produk perubatan tradisional

Zawiyah nekad memaksa bapanya makan Asmak Herbs itu
Sehari 4 biji
2 biji pagi,
Dua biji petang

Hari demi hari
Sehinggalah masuk seminggu
Resdung semakin berkurangan
Sehingga tiada lagi
Tidak seperti dahulu

Kesilapan besar Zawiyah telah lakukan
Adalah akibat daripada bertangguh untuk membeli Asmak Herbs ini
Awal-awal lagi
Sejak pertama kali dia melihat iklan Asmak Herbs
Dia tidak percaya sebab tahu bapanya tidak suka makan kapsul
Jadi dia cuba dahulu ubat resdung yang lain

Tetapi kini kedua-dua beranak ini
Dapat menarik nafas lega
Dan tidak mahu kesilapan ini diulangi lagi oleh orang lain

Jangan jadi seperti Zawiyah!
Jangan ulang kesilapan besar beliau!

Beli Asmak Herbs ini sekarang
Dapatkan dari CIKGU BASARIAH - 0135819100
COD TELUK INTAN
POS SELURUH MALAYSIA


Khamis, Mei 04, 2017

Batuk hilang, tidur lebih lena

Assalamualaikum

Bila anak anak batuk siap dengan kahak lagi, bukan anak anak tu sahaja yang tak selesa, ibu bapa pun sama tak tenang hidup.

Memang kesian tengok anak macam tak lepas je nak bernafas kan. Nak tidur pun tak selesa. Lepas tu mula la merengek sebab dah tak tahu nak buat apa.

Kita yang dewasa ni pun tak keruan bila kena batuk berkahak ni. Tambah pulak pakej lengkap dengan selsema sekali.

Antara punca-punca yang menyebabkan batuk ialah;
Selepas penitisan hidung (katar) - berlebihan rembasan hidung yang melari bawah ke dalam belakang kerongkong, merangsangkan kebatukan. Biasanya disebabkan oleh alergi, demam selsema umum atau jangkitan sinus.
Penyakit Asma / lelah
Jangkitan saluran pernafasan - contohnya kelompok, whooping cough
Perengsa penafasan dalam - contohnya merokok, habuk, api keindustrian.
Penyakit peparu - contohnya sistik fibrosis, bronkiektasis, barah.
Hiatus hernia dan refluks gastroesofageal - asid perut membocor ke dalam kerongkongan, meransangkan batuk.
Kelemahan jantung
Kebimbangan, gemuruh dan tabiat
Sebarang ubat


Batuk adalah salah satu keluhan yang sering disampaikan oleh seseorang tatkala berobat. Gejala batuk tidak boleh dianggap remeh karena banyak sekali penyakit dari yang ringan sampai dengan berat yang salah satu tandanya adalah batuk. Bila batuk terjadi selama beberapa hari sampai kurang dari 2 minggu, kemungkinan penyebabnya adalah infeksi saluran pernafasan bagian atas yang dapat diobati dengan baik dalam waktu yang tidak lama. Adapun bila batuk berlangsung lama lebih dari 2 minggu, maka perlu dilakukan pemeriksaan dengan lebih teliti dan lengkap.

‘’Alhamdulillah,MINYAK HERBA ASMAK  memang ajaib,Bila malam2 hujan baby akan batuk2 tak tahu kenapa.Mungkin semput,Tapi kalau tak hujan taka dad pulak,so saya sapu kat dada terus hilang batuk tidur lena,serius. . .lagi2 kan sekarang hujan je kan . .memang TERBAIKKK’’

MINYAK HERBA ASMAK MENGANDUNGI;
Habbatus sauda
Gamat gold
Minyak kayu putih

BERMINAT WASAP KAMI SEKARANG

013-5819100 basariah
013-4809100 nasron

Cod Teluk Intan
Pos Seluruh Malaysia


Rabu, Mei 03, 2017

Faktor penyebab Asma

Assalamualaikum

Ketahui Faktor Yang Menyebabkan Asma Dalam Kalangan Kanak-kanak

Jangkitan pernafasan – Bakteria, kulat, parasit dan virus yang menyebabkan pelbagai gangguan pernafasan adalah sangat bermasalah kepada kanak-kanak yang menghidap asma. Organisma berjangkit ini akan meningkatkan risiko serangan asma.

Tindak balas kimia – Ramai kanak-kanak sering terdedah kepada bahan kimia tertentu seperti racun serangga dan pelbagai pencuci yang mana boleh menyebabkan serangan asma. Ibu bapa perlu lebih peka kepada bahan kimia yang digunakan di persekitaran kanak-kanak yang menghidap asma.

Alergen – Terdapat pelbagai alergen yang boleh menyebabkan asma pada kanak-kanka seperti bulu haiwan peliharaan, makanan, hama, debunga, pokok, pencuci pakaian dan juga fabrik tertentu (mungkin lebih kepada pewarna yang digunakan dalam fabrik berbanding fabrik itu sendiri). Ibu bapa perlu lebih prihatin dengan bermacam-macam jenis barangan yang ada di sekeliling anak anda yang mana boleh menyebabkan serangan asma.

Pencemaran udara – Kanak-kanak yang menghidap asma boleh mendapat serangan asma disebabkan oleh asap tembakau, pewangi, penyembur rambut dan juga udara luar yang sangat tercemar.

Cuaca – Perubahan cuaca berikutan suhu yang melampau, kelembapan dan kualiti udara di sesetengah kawasan boleh menyebabkan asma dalam kalangan kanak-kanak.

Emosi – Sesetengah kanak-kanak menghadapi masalah emosi yang keterlaluan seperti terlalu kecewa atau sedih juga boleh mendapat serangan asma.

Bersenam – Bagi sebahagian kanak-kanak yang menghidap asma, senaman yang berbeza boleh menyebabkan asma dan jumlah senaman tersebut turut mempengaruhinya.

Ubat-ubatan – Sesetengah ubat-ubatan juga boleh membawa kepada serangan asma. Oleh itu, pastikan anda membaca kesan sampingan yang tertera pada ubat-ubatan yang diberikan kepada anak anda bagi memastikan ianya tidak akan menyebabkan serangan asma.

Redakan asma anak anda dengan sapuan minyak herba asmak dan minum Jus Asmak Gold.

Hubungi: 013-5819100


Selasa, Mei 02, 2017

Rimasnya! Hidung macam nak tercabut ni..

Assalamualaikum

PENYAKIT HIDUNG DAN BADAN

Kerap Bersin Sampai Hidung Tersumbat Sering Gatal  Hidung Dan sakit kepala

Resdung atau nama sainstifiknya sinus memang sinonim dengan orang melayu kita. Resdung juga adalah singkatan bagi masalah resah hidung. ADAKAH korang sering mengalami bersin, selesema, mata gatal dan hidung tersumbat secara berterusan melebihi tempoh sebulan?


Antara tanda-tanda yang menunjukkan bahawa kita mengalamai penyakit resdung ialah apabila mengalami masalah-masalah seperti berikut:
Sering mengalami hidung tersumbat?
Mempunyai lendir dari hidung dan tekak?
Sakit atau rasa berat muka terutama kawasan diantara mata?
Sakit tekak yang berpanjangan dan berulang?
Demam atau rasa tidak sedap badan yang berpanjangan?
Gejala alahan hidung seperti kerap bersin terutamanya pada waktu pagi, gatal hidung?
Mengalami jerawat di muka dan badan?
Nafas berbau?
Kulit kepala berkelumumur, gatal dan rambut gugur?
Sering berasa sakit kepala, pening dan migrain?

"Saya dah makan 3 hari dah, alhamdulillah hilang segala gatal merenyam yang menggangu saya sebelum ni, tak tahan muka dah macam ada ulat jalan2 kat muka kita, baru faham mcmana rasa orang yang menderita resdung teruk. X stress dah & x pyh nk garu muka dh, mkn asmak herbs pastu sapu mnyk asmak kt muka plak. TERBAIK."

#AsmakHerbs

Hubungi:
Basariah - 013-5819100


Isnin, Mei 01, 2017

JUS ASMAK GOLD MASUK TV AL HIJRAH

Assalamualaikum

SELSEMA ye.? 😜
Rasanya seminggu hilanglah dia. 😞 Betul ke?

Memang betul la kan,selsema ni masalah kecik ja. Semua orang akan kena selsema setiap tahun.

Tapi bila selsema, boleh buat kita sakit kepala, hilang fokus, hilang selera makan,perit tekak dan telinga rasa berdengung. 🤧😪

Virus selsema mulala merebak hasil aaaachem achemmm tu. Sebab tu biasanya 1 rumah akan selsema atau batuk secara berjemaah sudahnya. Nampak tak! Kalau awal awal tak amik peduli.

Tapi kalau nak selamat awal dari merebak boleh guna #MinyakHerbaAsmak.

Sian kan anak anak dan orang sekeliling kita yang kita sayangi.  So, In shaa Allah hanya sapu sapu #MinyakHerbaAsmak melegakan selsema secara semulajadi. 😍👍

Nak lebih ummp 💪💪plus minum #jusasmakgold😍😍

#MinyakHerbaAsmakTelukIntan
#JusAsmakGoldTelukIntan
#wasup0135819100

PROMOSI JUS ASMAK GOLD SEMPENA SIARAN LANGSUNG DI TV AL HIJRAH SELAMA 3 HARI SAHAJA DARI 1-3 MEI 2017, HANYA RM40 SEBOTOL. DAPATKAN SEGERA HARI INI!

Hubungi: 013-5819100 (basariah) / 013-4809100 (nasron)