Seo Services

SAINS DAN NENAS

Assalamualaikum

Semalam saya ke SMK Abdul Rahman Talib, Teluk Intan membawa pelajar untuk bengkel Teknik Menjawab Sains SPM 2014.

Bengkel pada tahun ini sangat menarik kerana melibatkan penceramah yang tersohor iaitu Cikgu Hamzah,Guru Cemerlang Sains Gred Khas C yang juga merupakan pengasas buku pecutan kognitif yang lazim saya gunakan di dalam PDP kelas Sains saya.

Bengkel bermula jam 8.30 pagi dan berakhir tepat jam 1.00 tengah hari. Alhamdulillah pelajar menunjukkan respon positif yang turut melegakan hati saya. (^_^)

Setibanya saya di sekolah pula, sedang berlangsung suatu program melibatkan Lambaga Perindustrian Nenas Malaysia dan Majlis Latihan Pertanian Kebangsaan yang datang khusus mempromosikan tanaman nenas. Pelbagai program menarik dijalankan di sekolah namun yang sempat saya lihat hanyalah demonstrasi memasak masakan berasaskan nenas dan beberapa pertandingan antaranya pertandingan memasak, pertandingan gubahan dan pertandingan melukis.

Paling kecewa sebab tak sempat beli buah nenas mahupun sebarang produk berasaskan nenas sebab habis dibeli warga sekolah yang lain. (T T)

Di bawah ni sedikit gambar kenangan program yang sempat saya hadiri semalam.














Wassalam.
SAINS DAN NENAS SAINS DAN NENAS Reviewed by Teacher Basariah on Khamis, Jun 19, 2014 Rating: 5

Tiada ulasan:

ads 728x90 B
Imej tema oleh simonox. Dikuasakan oleh Blogger.